مهاباد؛

اعطای160 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور

160 هزار میلیارد ریال تسهیلات امسال در قالب طرح ملی اقتصاد مقاومتی برای پایان واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک نیمه تمام کشور اعطاء می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صنعت ، معدن و تجارت در جریان سفر هیأت دولت به آذربایجانغربی گفت : واحدهای تولیدی دارای مشکلات مالی در لیست حمایتی وزارت صنعت ، معدن و تجارت قرار گرفته است که مقرر شده با همکاری نظام بانکی و تمام سازمان ها و ارگانهای مرتبط ، برای رفع موانع و مشکلات آنها اقدام شود.

حسین ابویی مهریزی افزود : هم اکنون هفت طرح به عنوان طرح های ملی اقتصاد مقاومتی به وزرات صنعت ، معدن و تجارت ابلاغ شده که یکی از این طرح ها ، فعال کردن 7500 واحد تولیدی نیمه تمام کشور است.

وی با اشاره به طرح های ملی اقتصاد مقاومتی گفت : تکمیل زنجیره متوازن صنایع فولاد ، افزایش تراز تجاری کشور به مبلغ 10 میلیارد دلار ، مدیریت هدفمند واردات و راه اندازی 36 طرح بزرگ ملی با 400 میلیارد ریال سرمایه گذاری که موجب اشتغال زایی برای 13 هزار جویای کار می شود ، از جمله ی این طرحهاست.

ابویی مهریزی ادامه داد : تکمیل 90 هزار طرح نیمه تمام بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر برنامه های وزارت صنعت ، معدن و تجارت تعیین شده که در آذربایجان غربی نیز 293 واحد تولیدی از این طرح ها شناسایی شده است.

مهریزی گفت : موانعی همچون بدهی معوقه ، بدهی مالیاتی ، کمبود اعتبار ، چک برگشتی ، مشکل مدیریتی و کاهش بازار کار از مشکلات پیش روی سرمایه گذاران واحدهای تولیدی است که مقرر شده در زمان واگذاری تسهیلات بانکی جدید ، مدت بازپرداخت بدهی های قبلی این واحدها تا یک سال از سوی بانک مرکزی ، سازمان تامین اجتماعی و سازمان مالیاتی افزایش یابد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
سلام.همش وعده های دروغی.اقتصاد مریض روی زندگی خصوصی مردم هم تاثیر خودش رو گذاشته.من تولید کننده هستم.کارخونه ام تعطیل شده.