زنجان؛

تجلیل از نویسندگان مقالات برتر استان زنجان

در همایش علمی، ملی، تربیت که در استان قم برگزار شد چهار نفر از نویسندگان برتر زنجانی مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، این همایش با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، و با تجلیل از 150 نویسنده برتر مقالات در بنیاد بین الملی علوم وحیانی اسرا قم برگزار شد که از استان زنجان آقایان علی اکبر صیدی از ناحیه یک ، سمیه سادات قوامی از سازمان دانش آموزی استان و افتخار قنبری بویینی و فرزانه واعظی از ابهر به عنوان نویسندگان مقالات برتر انتخاب شده بودند.

محمود عباسی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در خصوص موضوعات مقالات برتر استان گفت : موضوع مورد تحقیق آقای صیدی نقش عوامل درون مدرسه ای در تربیت دینی دانش آموزان ، موضوع آقای قنبری و خانم واعظی دیدگاه فلاسفه اسلامی در تعلیم و تربیت اسلامی متقدم و متاخر و موضوع مقاله خانم سمیه سادات قوامی نیز بررسی فناوری های نوین بر سلامت روانی دانش آموزان بود.

وی افزود: از ۶ ماه گذشته فراخوان مقالات مربوط به حوزه امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با عنوان فراخوان علمی و تخصصی تربیت در سطح کشور اعلام شده بود که کلیه فرهنگیان، دانشجویان تربیت معلم و حوزویان و دانشگاهیان برای محورهای مهم ۹ گانه تربیت دعوت شده بودند.

عباسی با اشاره به اینکه نزدیک به ۶۵ موضوع برای ارائه مقاله متناسب با ۶ ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده افزود: از فرهنگیان، دانشگاهیان و حوزویان تقاضا شده بود که با شاخص‌های معین مقاله‌های خود را ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد ه بود در خصوص محورهای همایش افزود : محورهای مقالات شامل مواردی از قبیل نسبت تربیت اسلامی با ساحت‌های ۶ گانه سند تحول، تعیین الزامات تربیت بر اساس مبانی اساسی سند تحول، تربیت از منظر دین و اسلام، تربیت و امور تربیتی و فعالیت‌های مربوط به امور تربیتی در مدرسه، تربیت و فناوری نوین، تربیت و فرهنگ اسلامی و ایرانی، تربیت و محتوای رسمی و غیر رسمی آموزش و پرورش و تربیت و نقش سازمان های دولتی و سازمان های مردم نهاد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل افزود: با توجه به اینکه نباید مقالات در هیچ مرکز پژوهشی و سایت و مجلات تخصصی به ثبت رسیده باشد، بنابرین ۴۰۰ مقاله از میان مقالات ارسالی انتخاب شده و با بازبینی مجدد، ۱۵۰ نفر از نویسندگان مقالات برتر انتخاب شدند.

همچنین در روز پنجم و ششم خردادماه از نویسندگان برتر مقالات دعوت شده و 5 نفر به عنوان نفرات اول به ارائه کنفرانس پرداخته و در روز ششم نیز با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش،و معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همراه با مدیران آموزش و پرورش و معاونین پرورشی و فرهنگی و روسای امور تربیتی سراسر کشورهمایش برگزار شد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.