مربی جهان پهلوان تختی نهال پهلوانی و ایثار کاشت + تصاویر

کهن کسوتان و پیش کسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور در قالب تور گردشگری "عطر حبیب"با حضور در گلزار شهدای دارالسلام کاشان طی آیینی نهال پهلوانی و ایثار کاشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر عامل سازمان دارالسلام شهرداری کاشان در حاشیه این آیین گفت: کاروان کهن کسوتان و پیش کسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور با اجابت دعوت مدیریت این سازمان به همت و موافقت دکتر علی دادگر، سرپرست  فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای جمهوری اسلامی ایران با حضور در گلزارشهدای دارالسلام ادای احترام و تجدید میثاق کردند.
مربی جهان پهلوان تختی  نهال پهلوانی و ایثار کاشت + تصاویر

غلامعلی ساران، در مراسم استقبال از این کاروان پهلوانی ضمن خوشامدگویی و خیر مقدم به آنها گفت: ورزشکاران ما با تاسی به حضرت علی(ع) بنیان‌گذار روح پهلوانی و جوانمردی اخلاق مداری و فرهنگ غنی اسلام را ترویج می دهند.

وی با اشاره به اینکه ورزش باستانی زورخانه‌ای، برای ورزشکاران باستانی تنها وسیله‌ای برای دست یافتن به اندامی مناسب و سلامتی نیست افزود: ورزش باستانی زورخانه‌ای وسیله‌ای برای ارتباط معنوی با خداست.

مربی جهان پهلوان تختی  نهال پهلوانی و ایثار کاشت + تصاویر

به‌گفته‌وی،حضور فرزندان شهدا و جانبازان در عرصه‌های ورزشی نشانگر نهادینه‌ سازی ایثار و شهادت در جامعه است.

مربی جهان پهلوان تختی  نهال پهلوانی و ایثار کاشت + تصاویر

مدیر عامل سازمان دارالسلام شهرداری کاشان در ادامه گفت: ورزش پهلوانی می‌تواند یکی از ابزارهای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه باشد.

ساران با اشاره به اینکه شهدا با روحیه پهلوانی ایثار کردند واز حیات و دلبستگی های خود گذشتند وجانشان را در راه دفاع از وطن و آرمان های انقلاب اسلامی فداکردند گفت: شهدا پهلوانان ایثار وجانفشانی و مقاومت هستند.

شایان ذکر است:آیین غرس نهال سروایرانی درگلزار شهدای کاشان توسط حاج آقا عرب مربی جهان پهلوان تختی و منوچهر عطاء الهی  رئیس هیات مدیره پیشکسوتان کشور و عباس قنبری نماینده فدراسیون کاشته شد.

بازدید از خانه های تاریخی کاشان، آیین گلابگیری در قمصر پایتخت گل و گلاب ایران ونشست در سالن شکرریزبا مسوولان اداره ورزش وجوانان از دیگر برنامه های تورگردشگری یکروزه پیشکشوتان با نام عطر حبیب در این شهرستان است.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.