تعیین تکلیف رشته های فنی و حرفه ای در مدارس

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تقلیل رشته های فنی و حرفه ای به 41 عنوان خبر داد.

مهدی نوید دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و گو باخبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،در خصوص رشته های فنی و حرفه ای گفت:‌با توجه به مصوبه جلسه 926 شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر تصویب عناوین رشته ها و جداول مواد درسی و ساعات تدریس هفتگی شاخه فنی و حرفه ای و کار دانش و مصوبه جلسه 224 کمیسیون برنامه درسی و تربیتی این شورا،گفت:‌‌رشته های تحصیلی در این مقاطع تعیین شد.

وی تاکید کرد: در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  و برنامه درسی ملی عناوین رشته های شاخه فنی و حرفه ای در کمیسیون برنامه های درسی و تربیتی شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده است. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد:‌این رشته های از 46 رشته به 41 رشته تقلیل کرد و این رشته های کاملا براساس اهداف سند تحول بنیادین تدوین شده است.

نوید ادهم با بیان اینکه در دروسی بدون  تغییر عنوان نیز تغییر محتوا صورت گرفته است، اظهار داشت:پیش بینی می شود رشته نقشه کشی و معماری طی پنج سال آینده حذف شود.

وی در خصوص عنوان رشته های تغییر یافته وایجاد رشته های جدید ،‌گفت:‌ رشته کودکیاری به نام تربیت کودک ،‌تغییرعنوان داشته است هم چنین رشته های مکاترونیک،‌فتوگرافیک،‌حمل ونقل و تولید برنامه تلویزیونی از رشته هایی است که امسال جز رشته های فنی و حرفه ای گنجانده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار