بجنورد؛

نیاز ۲هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی خراسان شمالی به آسفالت

دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی خراسان شمالی نیاز به آسفالت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: چهار هزار و ۶۳۵ کیلومتر راه روستایی در خراسان شمالی وجود دارد.

عبدالله قدرتی اظهار داشت: تاکنون دو هزار و ۳۵ کیلومتر راه روستایی بااعتباری افزون بر هزار میلیارد تومان در استان آسفالت شده و دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر هنوز نیاز به آسفالت دارد.

وی افزود: هم‌اکنون ۵۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی خراسان شمالی در حال آماده‌سازی برای آسفالت است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند.

مدیرکل امور روستایی استان تصریح کرد: افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آسفالت روستایی نیاز است تا تمام این راه‌های روستاهایی از آسفالت برخوردار شوند.

قدرتی خاطرنشان کرد: یک هزار و 600 کیلومتر از راه‌های روستاهایی استان به‌عنوان راه‌های فرعی به‌حساب می‌آید که در حال حاضر در اولویت آسفالت قرار ندارند.

وی گفت: هم‌اکنون ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان در اولویت آسفالت هستند و افزون بر ۲۵ درصد از راه‌های روستاهایی نیاز به تعمیر و روکش آسفالت دارد.

وی بابیان اینکه حدود ۴۴ درصد از راه‌های روستایی خراسان شمالی آسفالت شده است، گفت: پس از پایان آسفالت ۹۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی خراسان شمالی، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالت برخوردار می‌شوند.

مدیرکل امور روستایی استان اظهار داشت: هم‌اکنون ۸۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه روستای آسفالت برخوردارند.

قدرتی افزود: در دو ماه نخست امسال ۱۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان ازجمله روستای گیفان از توابع شهرستان بجنورد و راز و جرگلان آسفالت شده است.

وی تصریح کرد: همچنین از هفته گذشته پروژه آسفالت راه روستای ایوب آغاز و تا اوایل تابستان به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.