بندرعباس؛

کنترل ریزگردها نیازمند همکاری سازمان های بین المللی

رئیس سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور گفت:کنترل منشا خارجی ریزگردها نیاز به همکاری با کشورهای خارجی و سازمان های بین المللی دارد .


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،خداکرم جلالی در بندرعباس  گفت:به علت نبود شرایط و بروز مشکلات در کشورهای عراق،سوریه و عربستان تاکنون اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی با اشاره به شناسایی منشا داخلی ریزگردها افزود:از 400کانون بحرانی با حدود 7 و نیم میلیون هکتار در کشور برای بیابان زدایی 3 میلیون هکتار از آن در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی شده است.
وی گفت: برای اجرای طرح های بیابان زدایی درکشور85 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که سهم هرمزگان یک میلیارد و600 میلیون تومان است.
رئیس سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور افزود: همچنین امسال برای اجرای طرح های آبخیزداری در کشور 230 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که سهم هرمزگان 8 میلیارد و 700 میلیارد تومان است.
جلالی گفت: اجرای طرح های آبخیزداری در 650 هزار هکتار و کنترل 90 هزار هکتارکانون های بحرانی بیابان زا و کانون های گردوغبار کشور از برنامه های این سازمان در سال اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: اجرای این دو برنامه با توجه به شرایط اقلیمی کشور و کمبود آب و بیلان منفی دشت های کشور حائز اهمیت است.
بیش از32میلیون هکتار از مساحت کشور(حدود20درصد)بیابان است و سهم استان هرمزگان از این مقداریک میلیون و 565هزار هکتار است.
 انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.