یزد؛

حفاظت از آثار تاریخی و طبیعی با مشارکت مردم

برای جلب مشارکت مردمی در زمینه حفاظت از آثار تاریخی و طبیعی باید فرهنگ و اندیشه های ایرانی را گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدمهدی شرافت گفت: کشور ما دارای هویت ملی و دینی خاصی است و در این میان استان یزد با دارا بودن جاذبه های منحصر فرد طبیعی، تاریخی، مذهبی و گردشگری باید به بهترین نحو مورد به گردشگران شناسانده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد بر تقویت جایگاه و نقش برجسته گردشگری و شکوفایی اقتصاد استان، لزوم شفاف سازی اثر بخشی اقتصادی فعالیت های گردشگری و ایجاد زمینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت از آنها تاکید نمود و تصریح کرد: فراهم کردن وسایل رفت و آمد، ایجاد مراکز اقامتی مناسب و افزایش اقامتگاه های بوم گردی، برگزاری تورهای مناسب کویرنوردی و طبیعت گردی در ایام مختلف سال، نظافت شهرها و تبلیغات مناسب، از جمله مباحثی است که موجب جذب بیشتر گردشگر می شود.

وی با اشاره به اینکه حفاظت و حراست از این آثار ارزشمند به عنوان میراث نسل های آینده نیازمند مشارکت، همکاری، کمک و حضور مردم است، عنوان کرد: شهر تاریخی یزد دارای آثار و بافت تاریخی با ارزشی است که با تأیید ثبت آن در فهرست میراث جهانی یونسکو در سال جاری، توجه و همراهی ویژه مسئولین و مردم را برای نگهداری می طلبد.

شرافت با تکیه بر این مطلب که اصلی ترین و در عین حال سخت ترین وظیفه میراث فرهنگی، حفاظت و صیانت از آثار تاریخی است، افزود: همکاری مردم با نیروهای یگان حفاظت این اداره کل، علاوه بر مشارکت در زمینه مبارزه با جرایم علیه میراث فرهنگی، می تواند از تخریب آثار تاریخی و ارزشمند این کهن شهر، جلوگیری نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی مناسب و استفاده از تمام ظرفیت های سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می توان بیشترین بهره را از امکانات موجود گرفت و با معرفی آثار تاریخی استان به حوزه های گردشگری و صنایع دستی رونق داد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار