اصفهان؛

همکاری‌های اقتصادی وین با اصفهان

وین از شرایط دیپلماتیک و فضای اقتصادی اصفهان استقبال می کند.

به گزارش گروه استاهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، میشایل هویپل شهردار وین پس از دیدار با شهردار اصفهان گفت: اصفهان شهر زیبا و بسیار دیدنی است که بناها و فضاهای تاریخی و معماری آن در جهان زبانزد است.

وی افزود: اصفهان ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارد از همین رو، وین از شرایط دیپلماتیک موجود استقبال و آمادگی خود را برای برقراری همکاری‌های اقتصادی با اصفهان اعلام می‌کند.

شهردار وین تصریح کرد: قرار است با توجه به سابقه فرهنگی و تاریخی اصفهان و وین در این زمینه تفاهم نامه ای بین دو شهر امضا شود که زمینه‌های فرهنگی، مناسب‌ترین حوزه برای ارتباط بیشتر با اصفهان است.

هویپل بیان کرد: البته سایر مباحث مثل فناوری‌های نوین، پسماند، حمل و نقل، آب و فاضلاب، انرژی و ... نیز زمینه‌های مهم و مناسبی است که در تفاهم‌نامه شهرداری اصفهان و وین به این مباحث پرداخته شده است.

وی درباره زمینه‌های سرمایه‌گذاری وین در اصفهان افزود: کشور اتریش یکی از اعضای اتحادیه اروپا بوده و از همین رو به قوانین و مصوبات این اتحادیه پایبند است وین نیز جایگاه خاصی برای مذاکره و تعامل قائل بوده و از همین رو با خشونت و تحریم مخالف است.

شهردار وین گفت: مهم‌ترین مشکل موجود برای سرمایه‌گذاری و روابط اقتصادی بین دو کشور به مسائل بانکی باز می‌گردد که با توجه به ارتباطاتی که در حال حاضر برقرار شده، این موضوع به زودی بر طرف می‌شود و اصفهان – وین در آینده نزدیک روابط اقتصادی بیشتری خواهند داشت.

میشایل هویپل شهردار وین، از سال ۱۹۹۴ حدود ۲۲ سال است که سمت استانداری و شهرداری وین را به طور همزمان بر عهده دارد.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار