ارومیه؛

بازدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از منطقه آزاد ماکو

همزمان با سفر رئیس جمهوری به آذربایجان غربی، اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از طرح های اقتصادی و عمرانی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه در این بازدیدها ترکان از طرح تعریض جاده ماکو ـ بازرگان به طول پنج کیلومتر، مراحل احداث پارک بین المللی امام خمینی با هزینه 270 میلیارد ریال، نمایشگاه دائمی و بین المللی در حال ساخت ماکو، پایانه صادراتی 12 هکتاری ماکو و طرح تعریض جاده بازرگان ـ ساری سو بازدید کرده و اجرای این طرح ها توسط سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو را گامی در توسعه شمال غرب کشور عنوان کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ایران همچنین از وضعیت انبارهای عمومی و بخش کنترل گازوئیل مستقر در مرز بازرگان نیز بازدید کرده و در جریان نابسامانی های موجود در آن قرار گرفته و با رانندگان معطل در مرز بازرگان نیز گفت و گو کرد.

ترکان عصر امروز در نشست شورای اداری شهرستان ماکو شرکت می کند.

منطقه آزاد ماکو با پنج هزار کیلومتر مربع بزرگترین منطقه تجاری و صنعتی کشور است که در راستای اهداف اقتصادی در 24 مرداد ماه سال 1389 تصویب شد.

بر اساس لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی، کلیه فعالیت های موضوع قانون چگونگی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1372 و اصلاحات بعدی آن در منطقه آزاد ماکو مجاز است.

احداث فرودگاه بین‌المللی و خط راه‌آهن برای اتصال به راه‌آهن سراسری ایران و کشورهای ترکیه و آذربایجان یکی از مهمترین برنامه‌های توسعهٔ منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.