زنجان؛

ماموریت رسانه ملی،هدایت افکار عمومی

قبل از هدایت افکار عمومی باید افکار عمومی را شناخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر کل پشتیبانی مرکز پژوهش صدا و سیما با بیان اهمیت نظر سنجی و افکار سنجی گفت:پیش از انقلاب هیچ گونه نظر سنجی مبنی بر نظر مردم وجود نداشت.

منصف پوربیان کرد:مرکز پژوهش صدا و سیمای زنجان یکی از قدیمی ترین مراکز افکار سنجی کشور است.

وی افزود:رسانه ی ملی مبتنی بر نظر مردم است و در مراحل افکار سنجی سعی و تلاش پرسشگران انکار ناپذ یر است.

مدیر کل پشتیبانی مرکز پژوهش صدا و سیما خاطر نشان کرد:پرسشگران آیینه سان هستند و نظرات مردم را به جامعه انعکاس می دهند.

منصف پور در ادامه بیان کرد:2 گروه خبرنگاران و پرسشگران با مردم ارتباط مستقیم دارند ولی تفاوت اینجاست که خبرنگاران گزینشی عمل می کنند اما پرسشگران با افکار عمومی مواجه هستند و کار دقیق و علمی انجام می دهند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:در کشور های توسعه یافته قبل از هر اتفاق مهمی نظر سنجی می شود و این افکار سنجی برای مسئولین مهم است.

مدیر کل پشتیبانی مرکز پژوهش صدا و سیما گفت:در مرکز پژوهش نظر سنجی های بین الملل و کشوری به 6 زبان زنده ی دنیا بررسی می شود.

منصف پور اضافه کرد: مشارکت مردم در انتخابات 62 درصد بوده است که در نظر سنجی ها مشارکت 62/9 درصد پیش بینی شده بود که با رقم واقعی تنها 9دهم درصد اختلاف داشت که این نتیجه ی تلاش پرسشگران و نتایج بی بدیل آن هاست.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.