سلسله مقاله هایی از باب افشاگری؛

دزدی که شریک قافله نشد!

ناکامی ايالات متحده و آل سعود در حمايت از گروه های تروريستی، منجر به افشاگری آنان علیه یکدیگر شده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که پرچم های سياه را ديديد از جای خود حرکت نکنيد. سپس قومی ضعيف ظاهر می شوند که قلب هايشان مانند براده های آهن سخت است، آنها وفادار به هيچ عهدی نيستند، به حق فرا می خوانند در حالی که از حق نيستند، نام مقدس پروردگار بر زبانشان جاریست حال آنکه کردار شیطان رجیم بر دستانشان ساریست. چقدر مضحک است که کنیه دولت اسلامی را به خود هبه کرده اند که همانا اینان دولت ابلیس را هم سفید رو کرده اند! اینان فرزندان نامشروعی هستند که امروز والدینشان عاجز از لجام گرفتن آنها در استیصال قرار گرفته اند. پرورشگاه آل شیطان که محلی برای زیست ویروسهای طالبان- القاعده-داعش و... با جیره صهیونیستی-سعودی-آمریکایی.

دزدی که شریک قافله نشد!

معضل اصلی اين است که نزديک ترين متحدان ايالات متحده در منطقه، از جمله رژیم سعودی، باورها و ساختارهای همسان با این ابلیس زمانه دارند و اعتقادات تکفيری ها، بخشی از دارايی فکری سعودی ها يعنی وهابيت است. امروز جهان با کشورهایی روبه رو است که بيش از سه دهه بستر رشد و تقويت اين گروه ها را فراهم کرده اند بنابراين توقع مقابله جدی آمريکا و متحدانش را با دست پروردگان خودشان نبايد نزدیک به منطق باشد.

و اما بعد..

افشاگری حاميان تروريسم عليه يکديگر وارد فاز تازه ای شده است. به نظر می رسد ناکامی ايالات متحده آمريکا و آل سعود در حمايت از گروه های تکفيری و تروريستی و بازگشت شر گروه های تروريستی به کشورهای غربی، منجر به اين افشاگری شده است. نبايد فراموش کرد که حقيقت تلخ حمايت غرب و دولت ریاض از داعش و النصره، سالهاست وجود و عينيت دارد.

حال سوال اصلی اينجاست که چرا آن زمان مقامات آمريکايی و رسانه های اين کشور عليه حاکمان سعودی به افشاگری پرداختند؟ فرسايش و فرسودگی گروه های تروريستی در عرصه ميدانی از يک سو و ناتوانی عربستان سعودی در مديريت کامل اين گروه های تروريستی منجر به آشفتگی در جبهه حاميان داعش شده است. بديهی است که در چنين شرايطی مواردی مانند دخالت عربستان در حادثه 11 سپتامبر مطرح می شود. اين در حالی است که دستگاه های امنيتی آمريکا از سال 2001 ميلادی در جريان دخالت دستگاه های امنيتی عربستان در حادثه 11 سپتامبر قرار دارند.

دزدی که شریک قافله نشد!

در اين خصوص روزنامه آمريکايی «نيويورک‌تايمز» در سرمقاله خود به اقدامات سعودی ها در گسترش تروريسم در جهان اشاره کرد و نوشت که عربستان سالهاست که سياستمداران آمريکايی را نااميد کرده است و علی رغم آنکه ظاهراً يک هم پيمان مهم برای آمريکا است و با سلاح‌ها و کمک‌های آمريکا از دشمنان خود در امان است، اما ميليون‌ها دلار صرف تقويت وهابيت‌ کرده است.

طبق اين گزارش، وهابيت در واقع منبع الهام هواپيماربايان حادثه تروريستی 11 سپتامبر شد و هم‌اکنون نيز «داعش» را تحريک می کند.نيويورک‌تايمز ادامه داد، جديدترين فصل در اين تاريخچه طولانی و غم‌انگيز شامل «کوزوو» کوچک می شود. اين کشور با جمعيت تنها 1/8 ميليون نفری، در مقايسه با کشورهای ديگر تعداد جوانان بيشتری را براي مبارزه و کشته شدن به عراق و سوريه فرستاده است.

دزدی که شریک قافله نشد!

از سال 2012 تاکنون، حدود 314 نفر از مردم کوزوو به تکفيری های داعش پيوسته‌اند که از اين ميان شامل دو بمب‌گذار انتحاری، 44 زن و 28 کودک می شود. حتی بلژيک که بعد از حملات پاريس و بروکسل تا حد زيادی به عنوان کانون افراط‌گرايی ديده می شود، در رتبه‌بندی اعزام نيرو برای داعش، بعد از کوزوو قرار دارد.

اين گزارش سپس نوشت، همانطور که جزئيات اين مسئله در مقاله اخير نيويورک‌تايمز نوشته شده است، کوزوو به اين دليل در چنين جايگاه امروزی قرار گرفته است که عربستان سعودی و ديگر کشورهای حوزه خليج‌فارس، سالها صرف گسترش و تأمين بودجه شبکه‌اي از امام‌ جماعت، مساجد و انجمن‌های محرمانه در اين کشور کرده‌اند.نيويورک‌تايمز ادامه داد، در حالی که هيچ‌گونه شواهدی وجود ندارد که نشان بدهد گروهی به صورت مستقيم و صريح به مردم کوزوو پول می دهد تا آنها را ترغيب کند به سوريه بروند، مقامات ارشد کوزوو به نيويورک‌تايمز گفته‌اند که يکسری روحانيون و گروههای افراطی مبالغ زيادی را براي تقويت تفکر افراطی در بين جوانان و قشر آسيب‌پذير کوزوو هزينه می کنند.

«فاتوس ماکولی» رئيس پليس مبارزه با تروريسم کوزوو به نيويورک‌تايمز گفته بود: «موضوع اينجاست که آنها از متفکرانی حمايت می کنند که به اسم حفاظت از اسلام، خشونت و جهاد را تقويت می کنند».

دزدی که شریک قافله نشد!

در سرمقاله نيويورک‌تايمز تصريح شده است که آمريکا و ناتو در سال 2008، بودجه زيادی را برای کمک به کوزوو هزينه کردند تا بتواند استقلال خود را از صربستان به دست آورند و دموکراسی را برقرار کنند. عربستان سعودی از کوزوو بعنوان زمين پرورش افراط‌گرايان استفاده کرده است و اجازه داده که نهادها يا شهروندان سعودی از اين کشور به‌ عنوان يک زمين پرورش افراط‌گرايی استفاده کنند و اين مسئله يادآور رفتار متناقض و حتی دوگانه شرکای آمريکا در خليج‌فارس است و نشان می دهد که به چه دليل روابط واشنگتن با اين کشورها تا حد زيادی دچار مشکل شده است.

دزدی که شریک قافله نشد!

واقعيت امر اين است که روزنامه نيويوزک تايمز بايد به سوال  مهم تری پاسخ دهد: اينکه نقش ايالات متحده آمريکا و دستگاههای امنيتی و اطلاعاتی غرب در حمايت از جريان منحوس وهابيت چه بوده و چرا تا کنون سياستمداران غربی و رسانه های متبوع آنها در مقابل اين جريان خطرناک و تروريست پرور سکوت کرده اند ؟ بدون شک اين سوال خط قرمز نهادهای سياسی، امنيتی و رسانه ای در ايالات متحده آمريکا و ديگر کشورهای غربی محسوب می شود. از اين رو منازعه اخير واشنگتن و ریاض را بايد به صورتی دقيق مورد واکاوی و تجزيه و تحليل قرار داد. اين منازعه، منازعه دو حامی اصلی تروريسم با يکديگر است.

دزدی که شریک قافله نشد!

در چند سال گذشته؛ جهان شاهد حمایتهای بی شائبه و بلافصل از گروهک های تروریستی با انواع و اقسام مختلف بوده است. در راس هرم این حمایتهای همه جانبه، آمریکا-عربستان و ترکیه خوش نشینی کرده اند. این در حالی است که،دولت ایالات متحده همواره ایران را به حمایت از تروریسم متهم می کند در صورتی که، کاخ سفید خود؛ از حامیان بالفطره تروریسم و تروریست از هر نوع و قسم است. حال که امروز مطامع شوم دولتهای مذکور در گرو عملکرد رو به زوال تروریستها تحقق نیافته است از سر ناچاری برآنند که قافله ای که خود به منطقه رهسپار کرده اند را تنها گذارند. دزدانی که حال با چپاول ذخایر و منابع طبیعی منطقه دیگر محلی از برای سیراب کردن خود نمی بینند.فعلا که رسانه مکتوب نیویورک تایمز با سلسله مقالات خود از باب افشاگری دولتهای فخیمه تروریست!برآمده است تابعد ببینیم که از پس پرده چه واقعیتی عیان خواهد شد.

محمدرضاشجاعیان
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار