سیدحسن خمینی:

برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) ضامن ادامه راه نظام است

سید حسن خمینی در دیدار با اعضای ستاد مرکزی مراسم ارتحال گفت: برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) ضامن ادامه راه نظام است.

برگزاری مراسم ارتحال امام ضامن ادامه راه نظام استبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگارن جوان؛ سید حسن خمینی در دیدار با اعضای ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی( ره ) که در مرقد آن امام بزرگوار برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات اعضای این ستاد اظهار داشت: مراسم ارتحال امام خمینی یک تجدید میثاق هر ساله است که هر چه با شکوه تر برگزار شدن این مراسم موجب تضمین ادامه راه نظام و خرسندی جامعه می شود.

وی با اشاره به اینکه امام راحل موجب پیوند امروز و فردای جامعه هستند، ادامه داد: شاهد بودم در برخی زمان ها اعضای برگزار کننده مراسم زخم زبان های زیادی را شنیدند اما با جان و دل ایستادند و برای انجام این مراسم تلاش های فراوانی را انجام داده اند.

سیدحسن خمینی افزود: ما باید بدانیم امام راحل در وصیت نامه خود خواسته اند تا از جوانان کشور استفاده شود و ما اگر بخواهیم جامعه ای داشته باشیم که رنگ و بوی امام خمینی (ره) را بدهد باید به این نکته توجه کنیم و مسولیت ها را به جوانان واگذار کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل تصریح کرد: امام خمینی (ره) در مورد جوانان سخنان فراوانی را فرمودند که از این میان می‌توان به دو مورد مهم آن اشاره کرد که عبارتند از جوانی خود را وقف اسلام کنید و همچنین قدر جوانی را بدانید. منظور از امام خمینی (ره) از وقف جوانی این بود که جوانان جان خود را برای خدا و دین خدا قرار دهند. در این جمله وقف به این معنی است که جوانان در آن راهی پای بگذارند که به نفع دین خدا باشد یعنی اگر روزی اسلام برای دفاع از خود نیاز به نبرد داشت جوانان خود را وقف جنگ کنند و یا اگر روزی نیاز به جهاد اقتصادی داشت جوانان وقف این میدان کنند.

سید حسن خمینی بیان کرد: ما در اوایل انقلاب نیز شاهد موج مهاجرت منفی یعنی بازگشت مردم از خارج کشور به داخل مواجه بودیم آنها همان کسانی بودند که در بهترین مراکز در خارج از کشور تحصیل می‌کردند اما با دیدن اوضاع کشور برای دفاع از کیان میهن اسلامی به ایران آمدند و در این راه به شهادت رسیدند این کار آنها همان وقفی است که که امام راحل فرمودند.

وی افزود: وصیت امام خمینی (ره) این است ببینید که باتوجه به توانایی‌های تان در همان راه وارد شوید. این کسانی که خود را وقف دفاع از اسلام می‌کنند شاید در ظاهر و عمل با هم تفاوت داشته باشند اما در باطن همه آنها خود را وقف خدا، دین خدا و جمهوری اسلامی ایران کردند که این همان نقطه مشترک آنها است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی مانند سایر حکومت‌ها یک حکومت است، ادامه داد: نکته‌ای که این نظام را با سایر نظام‌‌ها متمایز می‌کند این است که نظام ما در کنار توجه به ظواهر دینی با عزم راسخ به باطن دین و اجرای آن توجه دارند.

سید حسن خمینی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: دومین تعبیر امام راحل این است که جوانان حافظ استقلال آزادی و ارزش‌های انسانی باشند خیلی از کشورهای جهان هستند که در ظاهر آزادند اما در باطن در بند کشورهای مستکبر اسیر هستند اما ایران با جوانان پرشور خود از ابتدا به دنبال حفظ استقلال، آزادی و ارزش‌های انسانی بوده‌اند و در راه تعالی این شعار تلاش می‌کند ما در جامعه جوانی زندگی می‌کنیم که باید در تمامی زمینه‌ها از آنها استفاده کرده و به آنها مسئولیت‌ها را واگذار کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار