افزایش 30 درصدی قیمت گل محمدی

رئیس انجمن گیاهان دارویی گفت:قیمت گل محمدی به سبب افزایش تقاضا و مشکلات تولید تحت تاثیر نبود آب کافی نسبت به سال گذشته با افزایش 30 درصدی مواجه بوده است.

محمد باقر رضایی رئیس انجمن گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به افزایش قیمت گل محمدی اظهار داشت: قیمت گل محمدی به سبب افزایش تقاضا، مشکلات تولید تحت تاثیر بروز خشکسالی های اخیر و نبود آب کافی نسبت به سال گذشته با افزایش 30 درصدی مواجه بوده ، هر چند که این رقم در استان های مختلف متفاوت است.

وی با اشاره به صادرات این محصول گفت: صادرات گل محمدی بیشتر به صورت عرقیات حاصل از آن است و تنها مقدار کمی اسانس و گل محمدی به صورت غنچه به بازارهای هدف صادر می شود.

رضایی  ادامه داد: عمده ترین صادرات گلاب و گل محمدی به کشورهای عربی صورت می گیرد که اخیرا کره، ژاپن و چین نیز به جمع مشتریان گل محمدی و محصولات بدست آمده حاصل از آن پیوسته اند.

رئیس انجمن گیاهان دارویی با اشاره به مهم ترین مشکلات صادرات بیان کرد: در شرایط کنونی نحوه انتقال گل ها مکانیزه نیست و از طرفی از ماشین های مناسب و سردخانه دار برای حمل آنها استفاده نمی شود و از این رو محصولات ما از کیفیت بالایی برخوردار نیستند.

وی با اشاره به آنکه محصولات صادراتی ما از کیفیت مناسب در مقایسه با رقبا برخوردار نیست، افزود: تکنولوژی های نوین دنیا جهت صنعتی کردن گلاب گیری و افزایش کیفیت محصول و رسیدن به استانداردهای جهانی موثر است و از این رو ما به سبب داشتن تکنولوژی قدیمی و کاهش کیفیت محصولات ،بازار خوبی در سطح بین الملل نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جاوید محمدپور
۱۰:۴۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
حدود ۱۵تن در سال تولید گل محمدی دارم ولی برای فروشش با مشگل مواجهه ام می تونید کمکم کنید
آخرین اخبار