یزد؛

ضرورت مشاركت مردم و خيرين در ساماندهی مناطق ويژه اجتماعی

معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار بر ضرورت مشاركت مردم و خيرين در ساماندهی مناطق ويژه اجتماعی استان تأكيد كرد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ اولين جلسه كارگروه ارتقاء اجتماعی، فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرينی شهری پايدار استان در مناطق ويژه اجتماعی به رياست معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار و حضور مديركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و اعضای اين كارگروه در سالن شهيد موحدين استانداری برگزار شد.

معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار در اين جلسه به تأكيدات  مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با آسيب های اجتماعی از جمله بحث حاشيه نشينی اظهار داشت: لازم است همه ما در چارچوب سياستهای نظام جمهوری اسلامی ايران، رهنمودهای مقام معظم رهبری و برنامه های دولت تدبير و اميد در راستای ساماندهی آسيبهای اجتماعی تلاش كنيم.

محمدعلی طالبی ادامه داد: تشكيل كارگروه ارتقاء اجتماعی، فرهنگی و سلامت و عنوان ستاد بازآفرينی شهری پايدار استان نشان دهنده نگاه جامعی است كه امروز به مقوله ساماندهی مناطق ويژه اجتماعی و بافتهای فرسوده در كشور می باشد و اگر اين نگاه را از سالها قبل داشتيم اكنون شاهد مشكلات و آسيبهای اجتماعی و شكل گيری چنين سكونت گاههای غيررسمی نبوديم.

وی افزود : اين مهم  بايد مدنظر قرار گيرد كه سرمايه گذاری در مناطق ويژه اجتماعی در حقيقت سرمايه گذاری برای تمام جامعه است و اگر بتوانيم بخشی از آسيبهای اجتماعی در اين مناطق را برطرف يا از بروز آن جلوگيری كنيم كل جامعه تحت تأثير اين اقدام قرار می گيرد و توانسته ايم از وقوع بسياری جرائم در سطح جامعه جلوگيری كنيم.

طالبی خاطرنشان كرد: نكته مهم تر از ساماندهی مناطق ويژه اجتماعی بحث پيشگيری است و توجه به اينكه با مديريتی كه قرار است دنبال و انجام شود از ايجاد چنين مناطقی ممانعت گردد تا در آينده شاهد مشكلات كمتری در حوزه آسيبهای اجتماعی باشيم.

 معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار در بخش ديگری از سخنان خود بر همكاری، هماهنگی و ارتباط مستمر و دقيق شورای برنامه ريزی و توسعه استان، ستاد بازآفرينی شهری و كارگروه ارتقاء اجتماعي، فرهنگی و سلامت استان برای تحقق اهداف و برنامه ها در ساماندهی مناطق ويژه اجتماعی استان تأكيد كرد.

وی با بيان اينكه تجربه نشان داده است جایی كه زمينه مشاركت مردم فراهم شود ضريب موفقيت كار افزايش می يابد خواستار مشاركت مردم، خيرين و تشكلهای مردم نهاد برای كمك به دولت در رفع نيازهای مناطق ويژه اجتماعی از جمله ساخت مسجد،حسينيه، مدرسه و كتابخانه شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار