تبریز؛

بهره مندی 22 هزار نفر از خدمات مراکز ترک اعتیاد آذربایجان شرقی

معاون پیشگیری بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: 22 هزار نفر از بیماران مبتلا به اعتیاد از خدمات مراکز ترک اعتیاد استان بهره مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ وحید نیا، در آئین آغاز المپیاد ورزشی گروه بانوان بهبودیافتگان ترک اعتیاد آذربایجان شرقی در مراغه افزود: این افراد در سال گذشته در مراکز ترک اعتیاد سرپائی و اقامتی میان مدت استان خدمات درمانی دریافت کرده اند.

وی اظهار کرد: هم اکنون در این استان 38 مرکز اقامتی میان مدت و 54 مرکز سرپائی وجود دارد که این مراکز تمامی فعالیت های خود را زیر نظر اداره کل بهزیستی انجام می دهند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی یادآور شد: هفت درصد از کل بیماران مبتلا به اعتیاد این استان را بانوان تشکیل می دهند که برخی از آن ها در دو مرکز اقامتی میان مدت باغ شکوفه تبریز و اطهر مراغه بستری بوده و برخی نیز در مراکز سرپائی درمان می شوند.

وحیدنیا، ادامه داد: سومین المپیاد ورزشی بهبود یافتگان ترک اعتیاد استان در دو گروه بانوان و آقایان هم اکنون در حال برگزاری بوده که گروه بانوان به میزبانی مراغه و گروه آقایان نیز به میزبانی تبریز در حال برگزاری است.

رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز در این آیین گفت: ورزش مهمترین عامل پیشگیری از اعتیاد بوده که اگر افراد جامعه به این سمت هدایت شوند بدون شک موفقیت های بیشتری در کاهش مبتلایان اعتیاد کسب می شود.

احمدحاجی محمدی، افزود: ایجاد رقابت در بین بهبودیافتگان و سوق دادن آنان پس از پاکی به امر ورزش نیز گامی موثر در کاهش بازگشت دوباره آنان به سمت اعتیاد است.

50 ورزشکار زن بهبود یافته اعتیاد از شهرستان های تبریز و مراغه در شش رشته ورزشی به مدت یک روز در سالن آزادی مراغه با هم رقابت می کنند.

رشته های ورزشی گروه بانوان این دوره شامل والیبال، شطرنج، طناب زنی و طناب کشی، آمادگی جسمانی و دو میدانی است.
 
انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار