در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده مطرح شد؛

برگزاری المپیاد بومی و محلی زنان کشور های اسلامی در مشهد

اولین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده در سال جاری با هدف ایجاد فرصت های شغلی، افزایش نرخ مشارکت زنان، کاهش نرخ بیکاری برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی خراسان رضوی گفت: یک جدول رتبه بندی شهرستانهای که بر اساس شاخص های عملکرد فرمانداری در حوزه زنان صورت گرفته است که 5 شهرستان که رتبه یک و دو را در نیشابور ،تابیاد و قوچان سرخس که با هم رتبه سوم دارند سبزوار و رشتخوار بدست آورده است.

صادقی بیان اینکه مشهد 2017 در در پیش رو داریم ، افزود:این یک فرصت فوق العاده است برای کارگروه زنان و بانوان که باید از این فرصت که حضور51 کشور اسلامی را خواهیم داشت با ایجاد کارهای فاخراز این فرصت استفاده شود.

وی گفت:در برنامه ششم توسعه که اهداف راهبردی شاخص های حوزه زنان در برنامه ششم توسعه به صورت ملی به استانها ارسال شده است و کار گروه های که شکل گرفته توجه به اولویت های اجتماعی را مدنظر قرار داده ایم و به حوزه زنان نگاه ویژه ای صورت گرفته است.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی خراسان رضوی گفت:کمیته ای تشکیل شده که مسئولیت آن با مسئول امور زنان و دبیری آن با سازمان مدیریت زنان است که برنامه های 5 ساله و یک ساله بحث کمی مورد نظر قرار گرفته است این برنامه ها فرا دستگاهی و فرا بخشی است.

صادقی گفت:دو رویکرد برای تحقق و تقویت خانواده و جایگاه زن وجود دارد یکی کاهش نرخ طلاق و کاهش اعتیاد در زنان است.

وی تصریح کرد: همچنین در بحث اقتصاد مقاومتی که جزء وظایف استانداران است و اجرای آن با فرمانداری های شهرستان هاست توجه ویژه به کار و اشتغال زنان و بانوان تنیز داشته باشند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در برنامه های کار گروه زنان برای کاهش طلاق و افزایش ازدواج تجربه های گران سنگی انجام شده است ،افزود:همچنین اتاق بانوان در سال 94کار خوبی بود که برگزار شد.

صادقی گفت: در سال 95 در برنامه ششم افزایش فرصت شغلی زنان از جمله افزایش نرخ مشارکت زنان، افزایش ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری است که توسط کارگروه های که فعال هستند صورت می گیرد.

وی افزود:نباید با نگاه جنسیتی به زنان آنها را ازشغل ها و توانایی های که دارند محروم کرد و باید از توانایی بانوان استفاده کرد و باید جهت اشتغال زنان بیشتر فعالیت کنیم البته این شغل های که ایجاد می شود نباید به حضور زنان در خانواده و تربیت فرزندان آسیب برساند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه سهم زنان از بهداشت زنان باید افزایش داشته باشد همچنین به رویکرد جمعیتی که جزء برنامه های کشوری نیز هست توجه شود، افزود:باید بر ارتقاء سطح اجتماعی زنان و تحصیل آنها توجه شود.

صادقی گفت: ارتقا دانش مدیریتی زنان توجه داشته باشیم و زیر ساخت های لازم را تهیه کنیم و همچنین برای سواد آموزی دختران و زنان در مناطق محروم برنامه ریزی کنیم.

مدیر کل دفتر و دبیر کارگروه تخصصی بانوان و خانواده هم دراین جلسه گفت:آموزش زنان به منزله آموزش خانواده است و در سه حوزه خود باوری،آموزشهای مهارت های زندگی به کاهش بحث کاهش اعتیاد در زنان کمک خواهد کرد.

فرشته سلجوقی افزود:خوشبختانه در سال 94 در بحث طلاق توافقی کاهش داشته ایم که بدلیل همکاری های کهبا دادگستری استان داشته ایم در قانون حمایت از خانواده را بازخوانی کردیم و پیشنهاد های را به دادگستری ارائه داده ایم. تا برای تبدیل قوانین جدید در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد:همچنین پیگیری های در زمینه حقوق کودک صورت گرفت که فرمانداران به عنوان مسولان پیگیری حقوق کودک احکامشان ابلاغ گردید.

وی با بیان اینکه پارسال 18/9 درصد نرخ بیکاری زنان در استان مان بوده است که افزایش داشته است ،اشاره کرد: همچنین نرخ مشارکت ما 18 درصد بوده که نسبت به سایر استانها در موقعیت بهتری قرار دارد.

در جمع بندی صحبت ها رئیس مرکز کارگروه زنان استانداری خراسان رضوی بیان شد که نمایشگاه پوشش زنان شهرستانهای استان در پایتخت فرهنگی جهان اسلام که در سال 2017 در مشهد برگزار می شود طرح خوبی است که در صدد اجرایی شدن آن هستیم و از جمله پیشنهاد های دیگر کارگروه زنان اینکه تقدیر از زنان نمونه استان و عضویت زنان بازرگان و نقش زنان کارآفرین بیشتر از قبل مورد توجه قرار بگیرد.

همچنین پیشنهاد شد روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) روز بدون طلاق نام بگیرد و همچنین المپیاد بومی و محلی زنان کشور های اسلامی در مشهد برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.