رییس شورای امنیت ملی در سفرش به روسیه و حوزه قفقاز خواستار همکاری در بخش نظامی به کشور شد

محمد حنیف اتمر، رییس شورای امنیت ملی روز گذشته با ولادیمیر کولو کولت سیف وزیر داخله روسیه در این کشور دیدار کرد و از آنان خواست تا در بخش نظامی و طیاره های جنگی به کشور کمک کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،در خبرنامه ای که از سوی دفتر شورای امنیت ملی به رسانه ها فرستاده شده، آمده است که مشاور امنیت ملی در دیدار روز گذشته با وزیر داخله روسیه برعلاوه گفتگو در بخش همکاری های نظامی و مبارزه علیه ترویزم از مسکو خواست که نیروهای هوایی کشور را با طیاره های رزمی نوع MI24 و MI35 مجهز کند.

آقا اتمر گفت کشور روسیه پیش از این نیز با دولت افغانستان همکار بوده است و ده هزار میل کلاشنیکوف را به نیروهای امنیتی کشور کمک کرده که این کلاشنیکوف ها اغاز همکاری نظامی روسیه با افغانستان است.

اتمر همچنان نقش مسکو در تامین صلح و ثبات در منطقه را موثر خوانده و گفته است که قاچاق مواد مخدر را به امنیت افغانستان و روسیه یک خطر جدی است.

در یک نشست دیگر مشاور امنیت ملی از جمهوری بلاروس تقاضای همکاری در عرصه آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی کشور شده است.

در خبرنامه که از سوی شورای امنیت ملی به نشر رسیده است گفته می شود که حنیف اتمر روز گذشته نیز با ولادیمیر ماکی وزیر خارجه، دبیر شورای امنیت وتعداد دیگر از مقامات عالی رتبه جمهوری بلاروس در شهر مینسک پایتخت این کشور دیدار کرد.

مشاور امنیت ملی در دیدارش با سران کشور بلاروس تاکید کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در جنگ علیه تروریزم بین المللی و منطقه یی در افغانستان دست آورد های چشمگیری داشتند و نیز افزود کمک و تلاش های مشترک در جهت مبارزه با دهشت افگنی و سرکوب تهدیدات تروریزم بهتر خواهد شد.

او نیز بیان داشته که: برای تداوم و موثریت این مبارزه نیاز است که کشورهای منطقه و متحدین بین المللی در خصوص تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی و دفاعی افغان همکاری های خود را گسترده تر بسازند.

مشاور امنیت ملی پیشنهادات در رابطه به همکاری و تبادله اطلاعات به جمهوری بلاروس داد و در امر مبارزه علیه دهشت افگنان برای تجهیز و آموزش نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان با مقامات عالی رتبه آنان گفتگو کرد.

سفر مشاور امنیت ملی افغانستان به جمهوری روسیه و کشورهای حوزه قفقاز به تاریخ بیست وسه ماه جاری میلادی آغاز شد، قرار است که درین جریان، مشاور امنیت ملی افغانستان جهت جلب همکاری های امنیتی جمهوری آذربایجان به آن کشور نیز سفر کند.
انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، رییس ، شورا ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار