تنهاترین فیل جهان درگذشت!+ تصاویر

تنهاترین فیل جهان 62 سال از عمر خود را در باغ وحشی در ژاپن گذراند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هافینگتون پست، پیرترین فیل ژاپن که لقب "تنهاترین فیل" جهان را نیز در اختیار داشت، پنجشنبه هفته گذشته در 69 سالگی درگذشت.

تنهاترین فیل جهان درگذشت!+ تصاویر

این فیل که «هاناکو» نام داشت و در سال 1949 از سوی مقامات تایلند به ژاپن هدیه داده شده بود، 62 سال از عمر خود را در گمنامی تمام در باغ وحش اینوکاشیرای توکیو گذراند تا اینکه یک حامی حقوق حیوانات از کشور کانادا سال گذشته با بازدید از این باغ وحش، هاناکو را به یک نام بین‌المللی تبدیل کرد. 

تنهاترین فیل جهان درگذشت!+ تصاویر

وی بلافاصله پس از بازگشت به کانادا با نوشتن یک پست در وبلاگ خود، مقامات باغ وحش اینوکاشیرا را به نقض حقوق اولیه هاناکو متهم کرد. این فعال کانادایی در وبلاگ خود با انتقاد از شرایط بد نگهداری و رفتار نامناسب مقامات باغ وحش اینوکاشیرا با هاناکو، آن را یک فیل تنها، دربند و تقریبا بی‌جان توصیف کرد.

تنهاترین فیل جهان درگذشت!+ تصاویر

پس از انتشار پست وبلاگی وی، بیش از 450 هزار نفر با امضای یک کمپین اینترنتی خواستار انتقال هاناکو به یک منطقه حفاظت‌شده در تایلند شدند. این افراد حتی زمانیکه مقامات باغ وحش اینوکاشیرا، انتقال هاناکو به تایلند را با توجه به سن بالای آن غیرممکن اعلام کردند، در ادامه با اشاره به اجتماعی بودن فیلها، از مقامات باغ وحش خواستند امکان تعاملات اجتماعی بیشتری را با سایر حیوانات باغ وحش برای آن فراهم کنند.

تنهاترین فیل جهان درگذشت!+ تصاویر

با این حال، به رغم پیگیری فعالان حقوق حیوانات، بهبود چندانی در وضع نگهداری هاناکو تا زمان مرگ آن در این باغ وحش حاصل نشد.

تنهاترین فیل جهان درگذشت!+ تصاویر

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
آخی دلم سوخت براش
آخرین اخبار