قزوین؛

اعلام زمان سنجش نواموزان بدو ورود به دبستان

سنجش سلامت جسمانی و امادگی تحصیلی نو اموزان بدو ورود به دبستان از 16 خرداد ماه در استان قزوین اغاز می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوین ؛ رییس اموزش و پرورش استثنایی استان  قزوین تعداد کل نو اموزان بدو ورود به دبستان را 20 هزار نفر اعلام کرد .

احمدی گفت : برای سنجش نواموزان 15 پایگاه درسطح استان در نظر گرفته شده که 13 پایگاه ثابت است .

وی افزود :  دو پایگاه سیار هم  مناطق کوهین ، عشایری ، الموت و طارم سفلی را تحت پوشش قرار می دهند .

احمدی  اضا فه کرد :  ارزیابی های طرح سنجش نو اموزان  شامل ارزیابی های بینایی ، شنوایی ، امادگی تحصیلی ، اختلالات رفتاری ، هیجانی ، معاینات عمومی پزشکی و بررسی کارت واکسیناسیون  است .

رییس اموزش و پرورش استثنایی استان گفت : نو اموزانی که به ارزیابی های تخصصی نیاز داشته باشند به پایگاه تخصصی ارجاع داده می شوند .

احمدی همچنین گفت : ثبت نام به صورت الکترونیکی است و والدین پس از ثبت نام فرزندانشان در مدرسه مورد نظر ، مدیران مدارس موظف هستند با دریافت کد رهگیری و کد کاربری از اداره استثنایی  به سامانه سنجش وارد شوند و نوبت بگیرند .

وی افزود : پایگاههای 15 گانه استان تا پایان شهریور برای پوشش صد در صدی فعالند و در صورتیکه امار نشان بدهد نو اموزانی که از سنجش جا مانده اند ، پایگاهها تا نیمه مهر هم دایر است .

احمدی هزینه اجرای سنجش برای هرنواموز را ، 14 هزار تومان بیان کرد .

به گفته  رییس اموزش و پرورش استثنایی استان این طرح ملی با همکاری دو وزارت اموزش و پرورش ، بهداشت درمان و اموزش پزشکی با هدف تشخیص و پیشگیری به موقع و زود هنگام ، تعیین جایگاه اموزشی مناسب ، تامین بهداشت روانی والدین و غربالگری در زمینه بیماریهای جسمانی و روانی نواموزان بدو ورود به دبستان اجرا می شود .

سال گذشته 19 هزار و 646 نفر در طرح سنجش ارزیابی شدند .
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار