نماینده‌ فوق العاده‌ رییس جمهور:

رضایت مردم از کارکرد دولت هدف اصلی حکومت داری خوب است

نماینده‌ فوق العاده‌ رییس جمهور، بنا به دعوت باشندگان ولسوالی بگرام ولایت پروان به این ولایت سفر کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، احمد ضیا مسعود نماینده‌ فوق العاده‌ رییس جمهور گفت که برق نخستین‌ نیاز زندگی امروزی بشر است و دولت باید برای تقسیم آن به گونه عادلانه اقدامات عملی و تطبیقی را انجام دهد.

او گفت آن هایی که بر سر تطبیق پروژه ها اعتراض دارند باید مسایل تخنیکی و فنی را در نظر داشته و بگذارند تا پروژه های ملی اجرا شوند.

نماینده‌ء فوق العاده‌ی رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب همچنان به جواب درخواست نمایند‌گان ولایت پروان، در مورد ایجاد کمیسیون برای خاکسپاری امیر حبیب الله کلکانی بیان داشت که آن شاه فقید مثل دیگر بزرگان این وطن مستوجب حرمت گزاری و داشتن یک قبر آبرومند است و در این مورد وی از تصامیم مردمی حمایت می‌کند.

احمدضیا مسعود در بخش دیگر از سخنانش کارکردهای مردم پروان در دفاع از نوامیس و حاکمیت ملی در دوران جهاد و مقاومت، آوردن صلح و ثبات، تحکیم حاکمیت و حضور فعال شان در پروسه‌های ملی چون انتخابات را ستوده و بیان داشت که مشارکت اقوام در سیاست گزاری های بزرگ و تصمیم گیری های ملی باید به صورت یکسان و برابر باشد.

نماینده‌ء فوق العاده‌ی رییس جمهور، تاکید کرد نزدیکی دولت با ملت یکی از ماموریت‌های حکومتداری خوب او بوده و تلاش دارد تا تمام شهروندان کشور در تصامیم ملی حکومت سهیم شده و اعتماد ملی را نسبت به حکومتداری بیشتر سازد.

آقای مسعود حضور مجاهدین در پروسه‌های مهم دولتی را با اهمیت دانسته بیان داشت که طی چند سال گذشته نظر به توطئه هایی نقش مجاهدین در روندهای مهم حکومتی کم رنگ شده است.

او گفت که کمرنگ شدن نقش مجاهدین در روندهای تصمیم گیری حاکمیت سبب ناامنی و تقویت نیروهای تروریستی شد.

نماینده‌ء فوق العاده‌ی رییس جمهور و معاون نخست حزب جمعیت اسلامی افغانستان، همچنان گفت تمام رهبری و اعضای ارشد جمعیت به صورت متحد و یکپارچه تلاش دارند تا اصلاحات و نوسازی مطلوب در این حزب مقتدر و ملی عملی شود.

او در این دیدار به هواداران حزب جمعیت اسلامی اعلام داشت که این حزب نیاز اساسی به اصلاحات و بازسازی دارد و تلاش‌ها در حال جریان است که این حزب به عنوان حزب فراگیر قومی و ملی نقش ارزنده‌ی در تصمیم‌های آینده سیاسی کشور داشته باشد.

آقای مسعود گفت جمعیت همان گونه که در دوره های مختلف حیات سیاسی افغانستان به عنوان یک حزب تاثیرگذار عمل کرد، در آینده با دقت بیشتر و حضور سازنده عمل خواهد کرد.
انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، دولت ، حکومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار