زاهدان؛

رونمایی از کتاب زندگینامه شهید آشوغ

کتاب زندگینامه و خاطرات شهید سلطانعلی آشوغ به مناسبت ایام آزادسازی خرمشهر در زاهدان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در این آیین گفت: این کتاب به همت برادرزاده یکی از شهدای عملیات بزرگ بیت المقدس گردآوری شده و توسط یکی از نویسندگان جوان استان که در زمینه دفاع مقدس فعالیت می کند تدوین و تالیف شده است.
سرهنگ حمزه دهقان اظهار افزود: برادرزاده این شهید والامقام با گردآوری عکس ها، فیلم ها، نامه ها و وصیت نامه این شهید و ارتباط برقرار کردن با دوستان و هم رزم های وی، به این مجموعه نفیس دست پیدا کرد.
وی همچنین با اشاره به خاطرات آزادسازی خرمشهر گفت: در تهاجم ناجوانمردانه رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی ایران، صدام حسین وعده تصرف سه روزه خوزستان و الحاق آن به عراق را داده بود اما اتحاد و همبستگی نیروهای مردمی، ارتش و سپاه سبب شد پیشروی ارتش عراق 34 روز در پشت دروازه های خرمشهر متوقف شود.
وی ادامه داد: اگرچه سرانجام رژیم بعث موفق شد در تاریخ چهارم آبان سال 59 شهر خرمشهر را به اشغال خود درآورد اما این مقاومت سبب شد صدام از سرنگونی جمهوری اسلامی ایران مایوس شود.
سرهنگ دهقان ادامه داد: عزل بنی صدر، حذف تفکر لیبرالی در کشور، تقویت اراده ملی، همبستگی بین ارتش و سپاه و ورود بسیجیان به جبهه های نبرد سبب شده پس از 578 روز خرمشهر آزاد شود.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار