دانش آموزان و معلمان سابق یک مدرسه راهنمایی پس از 30 سال جدایی از یکدیگر برای زنده شدن خاطرات شیرین گذشته گرد هم آمدند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، دانش آموزان و معلمان دهه 60 مدرسه راهنمایی هجرت صبح امروز در این مدرسه گرد هم آمده تا ضمن دیدار با یکدیگر و انجام صله رحم یاد و خاطرات شیرین گذشته را دوباره زنده کنند.

در جلوی درب مدرسه دانش آموزان سال‌های 60 تا 65 به همراه فرزندانشان به این مدرسه آمدند و با احوالپرسی از یکدیگر بازی گوشی‌های دوران طلایی مدرسه‌شان را بازگو می‌کردند و ضمن دیدار با معلم‌های سابق خودشان به خاطر زحمات و تلاش‌های بی دریغ‌شان از آنها تقدیر به عمل آوردند.

گردهمایی معلمان و دانش آموزان دهه 60 مدرسه راهنمایی علامه حلی+ تصاویر

دید و باردید دانش آموزان و معلمان بعد گذشت سه دهه
دانش آموزان سابق این مدرسه به همراه فرزندانشان به حیاط مدرسه به صف ایستاده و زنگ صبحگاهی به صورت نمادین به صدا در آمد و پس آنها همراه معلم‌هایشان به داخل کلاس‌های این مدرسه رفته تا نوستالوژی هایشان را برای فرزندان و دیگر هم کلاسی‌هایشان تعریف کنند.

گردهمایی معلمان و دانش آموزان دهه 60 مدرسه راهنمایی علامه حلی+ تصاویر

حال پای صحبت یکی از شاگردان قدیمی این مدرسه نشستیم تا از خاطرات شیرین خودش در مدرسه راهنمایی هجرت بگوید.

تلاش بی حد و اندازه معلمان سابق مدرسه هجرت
سعید بهبودی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: همه معلم‌های این مدرسه جوان و از دیگر مناطق تهران به این مکان تحصیلی می‌آمدند یا دانشجویانی بودند که به دلیل انقلاب فرهنگی در رشته‌های مختلف برای گذراندن زندگی و خرج تحصیل در مدرسه هجرت مشغول به خدمت شدند.

وی بیان کرد: دیدن هم کلاسی های قدیمی حس و حال عجیب اما شیرینی دارد که به دلیل گذر زمان ما بعضی از هم کلاسی‌هایمان را در لحاظ اول نشناختیم اما با ذکر خاطرات به وسیله آنها چهره و بازی گوشی‌هایش در ذهنمان تداعی شد.

گردهمایی معلمان و دانش آموزان دهه 60 مدرسه راهنمایی علامه حلی+ تصاویر

وی تاکید کرد: ساختمان مدرسه و همچنین کلاس‌ها تغییری نکرده و یاد و خاطره این فضای آموزشی برای همیشه در ذهن من می ماند.این گردهمایی به دلیل این مشغله‌های زندگی برای تک تک ما بسیار مفید و سودمند است و یک آرامش روحی و روانی به همه اهدا کرده است.

موفقیت دانش آموزان بهترین هدیه الهی به من است
در ادامه سید حسن جعفری یکی از معلم های سال‌های 60 این مدرسه گفت: دانش آموزان این مدرسه همگی با هوش و با استعداد بودند و به همین دلیل معلمان از تمام جان برای آموزش دادن به این دانش آموزان مایه می گذاشتند. 

وی در خصوص اینکه من به عنوان معلم علوم تجربی در این مدرسه مشغول به تدریس بودم، گفت: آن زمان این مدرسه 18 کلاس در نوبت صبح و بعد از ظهر داشت که در هر کدام از این کلاس‌ها حداقل 30 دانش آموز درس می‌خوانند اما ما معلم‌ها هر روز صبح با ذوق و شوق خاصی برای تدریس به مدرسه هجرت می‌آمدیم.

جعفری یادآور شد: وقتی که امروزه من با چشم خودم می‌بینم همه شاگردانم دارای شغل‌های خوبی هستند و از جایگاه مثبتی در جامعه برخوردارند بهترین هدیه برای من است.

شایان ذکر است: دانش آموزان به همراه معلمان سابق این مدرسه به یاد ایام قدیم در سر جلسه امتحان حاضر شدند و با ذکر خاطرات شیرین شروع به پاسخ دادن به سوالات امتحانی کردند.

گردهمایی معلمان و دانش آموزان دهه 60 مدرسه راهنمایی علامه حلی+ تصاویر

بعد از مدت 10 دقیقه به یاد روزهای طلایی گذشته برگه‌های سوال را بالا گرفته و مراقبان جلسه آنها را جمع آوری کردند.

گفتنی است: برای تک تک دانش آموزان و معلمان سابق این مدرسه کلاس‌ها، راهروی مدرسه و میز و صندلی های آن یادآور خاطرات شیرین و پر فراز و نشیب سال‌های دهه 60 بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضوان
۰۲:۴۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
من سال ۶۷ کلاس اول یه معلمی داشتم بنام سهیلا امینی امیدوارم بره به جهنم چون بدترین خاطره دوران تحصیلم از این خانم داشتم و تا قیامت حلالش نمی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
باسلام، خیلی جالب بود، واقعا"ما رو به 30سال پیش برد ، ممنونم...
آخرین اخبار