اعتراض دانش‌آموزان سوم دبیرستانی به امتحانات نهایی/ سختی سوالات یا سستی دانش آموزان؟

برگزاری امتحانات امسال ، سریالی از اعتراضات را در سراسر کشور راه انداخته و بسیاری از دانش آموزان طراحی سوالات را فراتر از حد دانش آموز سوم متوسطه می دانند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،خردادماه برای دانش آموزان همیشه با تلاش و کوشش دوچندانی همراه است تا امتحانات آخرسال و حاصل یک سال تحصیلشان به خوشی به پایان برسد و دوران تعطیلات تابستان را بدون هیچ دغدغه ای و با تمرکز بر تقویت دروس سال بعد یا مهارت آموزی سپری کنند.

دراین میان امتحانات پایان سال برای  دانش آموزان سال سوم متوسطه  اهمیتی بیشتر پیدا می کند و وضعیت حساس تری دارد چراکه علاوه بر اتمام بخش اعظمی از دوران تحصیلی، نمراتشان در  کنکور، این سد محکم دانش آموزان در طول سال های تحصیل،  لحاظ شده و می توان این نمرات را گام های بنیادی آمادگی برای این آزمون به حساب آورد.

اعتراض دانش‌آموزان سوم دبیرستانی به امتحانات نهایی/ سختی سوالات یا سستی دانش آموزان؟
 
 امتحانات، زودتر از راه رسیدند
زمان برگزاری امتحانات امسال نسبت به سال های قبل تغییراتی داشت و زودتر مهمان دانش آموزان شد از جمله دلایل  این تغییرات به دلیل تقارن ایام ماه مبارک رمضان با برنامه امتحانات خرداد ماه دانش‌آموزان، بود که باعث شد وزارت آموزش و پرورش بعد از بررسی ها و نظرسنجی هایی با کارشناسان عرصه های تربیتی ،برنامه امتحانات نهایی خرداد دانش‌آموزان کشور را تغییر دهد و زمان آن از 25 اردیبهشت آغاز شود. البته بعد ازاین اعلام زمان هم مجدد  برنامه امتحانات تغییراتی داشت تا دانش آموزان در شرایط مطلوبی امتحانات را پشت سربگذرانند.

هرچند زمان شروع امتحانات نیز با اما و اگرهایی بسیاری مواجه بود و برخی مناطق و مدارس قصد داشتند زمان های پیشنهادی دیگر را برای برگزاری امتحانات تعیین کنند اما در نهایت عبدالرسول عمادی رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت : امتحانات نهایی که ویژه دانش‌آموزان سال سوم متوسطه سالی - واحدی (روزانه)، سال سوم متوسطه رشته‌های فنی و حرفه‌ای، پیش‌دانشگاهی سالی- واحدی (روزانه) و نیم‌سالی - واحدی (بزرگسالان - داوطلبان آزاد) است ؛امتحان تمامی دانش آموزان مذکور  از 25 اردیبهشت آغاز شده  و 18 خرداد ماه پایان می‌یابد.

سوالات امتحان نهایی بازبینی می شوند
بعد از حرف و حدیث های بسیار، در نهایت 25 اردیبهشت ماه ، امتحان دانش آموزان سال سوم متوسطه با درس عربی 3 در رشته های علوم تجربی، ریاضی فیزیک ،ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی سوم متوسطه برگزار شد و برمبنای برنامه امتحانی سایر دروس نیز در نوبت آزمون قرار گرفتند؛ اما بیش از یک روز از زمان امتحانات نگذشته بود که فریاد  اعتراض دانش آموزان از سختی امتحانات به ویژه درس "شیمی"  بلند شد .

در این راستا عمادی یادآور شد: برای طراحی سوالات امتحانات نهایی استانداردهایی وجود دارد و سوالات براساس اهداف دروس طراحی می‌شود؛این سوالات توسط طراحان مجرب طرح می‌شود و پس از آن بار دیگر تیم بازبینی ،سوالات را بررسی می کند و ضریب سختی سوالات متناسب با دانش‌آموزان کل کشور اعمال می‌شود به گونه‌ای که دانش آموزان در منطقه از کشور توان پاسخگویی به سوالات را داشته باشد.

وی اظهار کرد: هر سال سؤالات امتحانات نهایی را تحلیل می‌کنیم و از نظر ما سوالاتی دشوار هستند که 50 درصد دانش‌آموزان توانایی پاسخ به آن را نداشته باشند اما هیچ امتحانی را نداشتیم که 50 درصد دانش‌آموزان توانایی پاسخ به آن را نداشته باشند.

سوالات امتحانی زیر ذره بین دانش آموزان
امسال نسبت به سال های قبل ، صدای اعتراض دانش آموزان  بلندتر از سال های دیگر به گوش می رسد و اکثر آنها سختی سوالات را بیش از توان دانش آموزان سوم متوسطه می دانند.

اعتراض دانش‌آموزان سوم دبیرستانی به امتحانات نهایی/ سختی سوالات یا سستی دانش آموزان؟

با برخی از آنها گفت و گو کردیم و علت سختی سوالات و اعتراضشان را جویا شدیم برخی از دانش آموزان سوم تجربی دروس شیمی، زمین شناسی  و ریاضی را بسیار سخت ارزیابی می کردند و گفتند : در درس زمین شناسی و با وجودی که ماهیت  این درس پر از مطالب حفظی و شبیه به هم هست ، در طراحی سوالات از جزیی ترین مسائل که واقعا به خاطر سپردن آنها مشکل و حتی ناممکن است، سوال داده شده بود؛ در درس شیمی هم سوالات به حدی مفهومی بود که سوادی فراتر از حد یک دانش آموز سوم دبیرستان برای پاسخگویی نیاز داشت.

اعتراض دانش‌آموزان سوم دبیرستانی به امتحانات نهایی/ سختی سوالات یا سستی دانش آموزان؟

در درس دینی هم که مشکل هر سه رشته نظری بود، دانش آموزان می گفتند: سوالات خیلی ریز و از فرعیات کتاب بوده است هم چنین در درس ریاضی و جبر نیز سوالات بسیار پیچیده شده بود.

اعتراض دانش‌آموزان سوم دبیرستانی به امتحانات نهایی/ سختی سوالات یا سستی دانش آموزان؟

اعتراض دانش‌آموزان سوم دبیرستانی به امتحانات نهایی/ سختی سوالات یا سستی دانش آموزان؟

اصرار دانش آموزان برسختی امتحانات وانکار مسئولان
باوجود پیگیری هایی که بعد ازاعتراضات دانش آموزان در درس شیمی انجام شد و تصور بر این بود که  دامنه اعتراضات فقط محدود به یک درس می شود  اما باز هم اعتراض دانش آموزان در درس های زمین شناسی،ریاضی ،جبرو دینی ادامه پیدا کرد و امان آنها را برید تا جایی که حتی در برخی استان ها دانش آموزان مقابل آموزش و پرورش منطقه خود دست به اعتراضات تجمعی زدند و خواستار ترتیب اثری از سوی مسئولان شدند.

با این وجود مسئولان مربوطه به این مساله نظری مخالف دانش آموزان دارند و طراحی سوالات را در حد و اندازه دانش آموزان می دانند از این رو رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش می گوید: بعد از این‌که بعضی دانش‌آموزان نسبت به برخی امتحانات اعتراض داشتند، روی این موضوع تمرکز کردیم و از حوزه‌های تصحیح امتحانات خواسته شد تا  نتایج اوراق امتحانی سراسر ایران را  اعلام کنند که بر این اساس میانگین نمرات امتحانات تصحیح شده تا پنجم خرداد ، 12.7 بوده که نسبت به سال گذشته رشد1.13 هم داشته چراکه در سال گذشته این عدد 11.57 بوده است.

اعتراض دانش‌آموزان سوم دبیرستانی به امتحانات نهایی/ سختی سوالات یا سستی دانش آموزان؟

اسفندیار چهار‌بند مدیر کل آموزش و پرورش تهران بیان کرد: در آموزش و‌پرورش تهران با‌ بررسی های انجام شده در خصوص اعتراضات دانش آموزان که بیشتر دروس شیمی،عربی و دینی را شامل می‌شد جلسه ای تشکیل شده  تا به این موارد توجه شود و بعد از این مرحله اعتراضات به سازمان سنجش آموزش و پرورش منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: تا کنون برخی از دروس دانش آموزان تصحیح شده وضعیت نمرات خوب بوده و حتی در درس دینی که بسیاری از دانش آموزان به آن معترض بودند15 درصد نمره 20 گرفته اند و میانگین نمرات به طور کلی 16 است.

اعتراض های واقعی ، پاسخ خود را گرفتند
هرساله برگزاری امتحانات با اعتراضی هایی از سوی دانش آموزان همراه است اما این بار حجم اعتراضات گسترده تر شده و تا کنون که یک هفته به پایان امتحانات باقی مانده ، تقریبا هر روز شاهد اعتراض به سوالات امتحانی از سوی دانش آموزان هستیم که تنها در برخی موارد این اعتراضات به ثمر رسیدند.

اعتراض دانش‌آموزان سوم دبیرستانی به امتحانات نهایی/ سختی سوالات یا سستی دانش آموزان؟

مدیرکل آموزش و پرورش تهران گفت : با توجه به این مسئله که نمرات نهایی دانش آموزان در کنکور محاسبه می‌شود، مصححا‌ن نهایت دقت را در زمان تصحیح انجام می دهند و حتی در درس دینی با توجه به بررسی های انجام شده ، قرار بر این شد تا در کلید سوالات در یکی دو سوال تغییراتی به نفع دانش آموزان ایجاد شود.

وی هم چنین یادآور شد: با توجه به اين كه طراحي سوالات در سطح برنامه كتاب هاي درسي است ولي اعتراضات دانش آموزان بررسي و نتايج در اولين فرصت اعلام مي شود.

بازار داغ جزوات رنگارنگ، آفت امتحانات
 امسال اعتراض دانش آموزان به سوالات نهایی شکل جدی تری به خود گرفته و مسئولان هم جز در یکی دو مورد  موافقت با دانش آموزان ، سختی سوالات را تکذیب کردند و آن را در چارچوب کتاب های درسی دانستند و یادآور شدند: ممکن است در ساختار بیان سوال تغییراتی وجود داشته باشد که چنین چیزی دور از انتظار هم نیست اماهرگز سوالات از حد کتاب فراتر نبوده است.

حال در کشمکش بین خواسته دانش آموزان و پاسخ مسولان ، تنها عامل اختلاف را می توان بازار داغ جزوات و کتاب های به اصطلاح کمک درسی رنگارنگ دانست که با تبلیغات اغواکننده ، دانش آموزان را به سوی خود می کشند و ادعا می کنند با روش های میانبر و بدون زحمت دانش آموز می تواند بهترین نتیجه ممکن را بگیرد. هرچند سال هایی بوده که چنین روش هایی جواب داده است اما امسال با تغییر روند طرح سوالات ، پیشتازی چنین مراکز و انتشاراتی با بن بست مواجه شده اند و در این میان فقط دانش آموزانی که به چنین تبلیغات اعتماد داشتند ، ضربه می خورند.

 عمادی اظهار داشت: تا به حال هیچ‌ اشکال فنی از سوالات نهایی گرفته نشده است و خواسته ما از دانش آموزان این است که روی کتاب‌های درسی‌شان تمرکز کنند چرا که گاهی آنها روی جزوات معلمان‌شان و موسسه‌ها تکیه می‌کنند و از کتاب غفلت می‌کنند و زمانی که سوالات نهایی از متن کتاب باشد با مشکل روبه رو می شوند.
  
تب کنکور به امتحانات نهایی سرایت کرد
کنکور را می توان مهم ترین مساله ای دانست که هر فرد اززمان ورود به مدرسه تا پایان دوره تحصیلات در مدرسه به آن فکر می کند و هر چه به کنکور نزدیکتر می شود ، حساسیت آن افزایش پیدا می کند تا جایی که کل زندگی فرد را تحت تاثیر قرارمی دهد.

به دنبال حساسیت این مساله ، از چند سال پیش قرار بر این شد تا نمرات امتحانات نهایی در کنکور تاثیر مثبتی داشته باشد که این امر در سال گذشته با توجه به تغییر نظام آموزشی با حرف و حدیث هایی بسیاری مبنی بر ابطال طرح همراه شدو تصمیم گیری نهایی به عهده مجلس قرار گرفت  تا چندی پیش که مجلس قانون تاثیر نمرات در کنکور را مجددا تصویب کرد .

بنابر قانون جدید مصوب شده ، حساسیت امتحانات نهایی برای دانش آموزان مقطع سوم متوسطه رنگ دیگری به خوذد گرفت و تاثیر 25 درصدی کنکور باعث شده  تا حساسیت دانش آموزان نیز افزایش پیدا کند و نسبت به کسب نمره بالاتر نهایت تلاش را داشته باشند .

هر چند قانون ترمیم نمرات که  از سال پیش تصویب شده هم چنان به قوت خود باقی است اما  ضروری است تا معلمان مدارس، طراحان سوال ، مصححان و دیگر عوامل مربوطه نیز این حساسیت  دانش آموزان را جدی تر بگیرند و در ارائه هرچه بهتر فعالیت ها کوشش کنند.

گزارش از آتوسا دولتیاری

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۸:۰۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
سوالات رو آسون تر بدید این چه وضعشه مریض دارین سوال سخت میدید
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۹:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
این چه مسخره بازیه با این سوالات واقعا که طراح های سوالاتون دارن خدایااا واقعا این چه سوالاتی هستن برای شهریور میارن
Iran (Islamic Republic of)
علی حدادی
۱۱:۳۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
باسلام واحترام درمورد سختی امتحانات نهایی امسال باتوجه به وضعیت بیماری ، از مسئولین انتظار حدوسط گرفتن امتحانات را داشتیم چراکه به خاطر تجدیدی دراین کرونا مجبور به رفتن به کلاس های جبرانی هستیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۵ تير ۱۳۹۹
امروز طراح سوالات زبان انگلیسی بی وجدانی رو به نهایت خودش رسونده بود ...پس کی به این سوالا نظارت میکنه...امتحانه یا انتقام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۲:۳۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
امسال ک با ای کار بدون شک صددرصد مردودیم ، سال بعد دوباره میخانیم ، ما ک سال اخریم یعنی پایه دوازدهم ایم سر کلاس ب زور ده میگیریم الان که دیگه هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
آقاجان ما پول نداریم ک سوالاتو بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
سلام توروخدایکم رحم کنیددرست سه سال هست توامتحان نهایی موندم به خداانصاف نیست بیماری ام اس گرفتم توروخدارحم کنیدآخرین دفعه هست دی ماه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
من دیپلم فنی حرفه ای داشتم رفتم اموزش پرورش تطبیق زدم تغییر رشته دادم علوم انسانی کردم بعد رفتم مدرسه شبانه بزرگسالان ثبت نام کردم از 1 خرداد امتحان شروع میشه امتحان آن برای افرادی که این شرایط را دارند چطوریه؟ کسب نمره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
من دیپلم فنی حرفه ای داشتم رفتم اموزش پرورش تطبیق زدم تغییر رشته دادم علوم انسانی کردم بعد رفتم مدرسه شبانه بزرگسالان ثبت نام کردم از 1 خرداد امتحان شروع میشه امتحان آن برای افرادی که این شرایط را دارند چطوریه؟ کسب نمره؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۴۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
امتحانات خداییش خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۳ دی ۱۳۹۶
خدا کمکشون کنه تا در امتحاناتشون موفق شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۳ دی ۱۳۹۶
خدا کمکشون کنه تا در امتحاناتشون موفق شوند
Iran (Islamic Republic of)
سعیده
۱۳:۰۷ ۰۳ دی ۱۳۹۶
سلام میشه خواهشا یه خواهشی داشته باشم اینم اینکه از نمونه سوالات بدین از سوالی هایی که از سال ۹۵ یا ۹۶ که گرفتین از اونا بدین خواهسا من الان ۴باره امتحان میدم ولی هنوز تو رشته زیست و فیزیک و زمینم مونده خواهشا
تو دانشگاه سخت نمیگیرین ولی نمره رو میدن این چه وعضشه ترو خدا جلسه امتحان کمکمون کنین که پاس کنیم
Iran (Islamic Republic of)
سعیده
۱۳:۰۷ ۰۳ دی ۱۳۹۶
سلام میشه خواهشا یه خواهشی داشته باشم اینم اینکه از نمونه سوالات بدین از سوالی هایی که از سال ۹۵ یا ۹۶ که گرفتین از اونا بدین خواهسا من الان ۴باره امتحان میدم ولی هنوز تو رشته زیست و فیزیک و زمینم مونده خواهشا
تو دانشگاه سخت نمیگیرین ولی نمره رو میدن این چه وعضشه ترو خدا جلسه امتحان کمکمون کنین که پاس کنیم
United States of America
ناشناس
۰۲:۴۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
واقعا که جای تاسفه
Canada
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۶
امتحان ریاضی ترم خیلی سخت بود و واقعا وقت کمی گذاشته بودند.
Iran (Islamic Republic of)
Morvarid
۱۲:۲۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
به من نمره بدين براي تاريخ هنرم ازتو ن شكايت مي كنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
اينا همشون اين طورين به حرف دانش اموزان بدبخت گوش نميكنن فقط ميتونم بگم واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید عرض میکنم به تمامی کسانی که اعتراض کردند مشکل مسئولین پول است شما پول بدهید ببینید چطور سئوال ها را می فروشند مثل سئوالات کنکور 96 که به فروش رفت و بعد اخبار اعلام کرد که مسئول گفت بله به فروش رفت ولی موقع ای که می خواستند امتحان کنکور بدهند گرفتیم شان کسانی که پول ندارند چکار کنند آقا چیکار کنیم پول نداریم سئوال بخریم پول نداریم برای شهریور هر کتابی 100000 هزار تومان بدهیم ما هم آدم هستیم دوست داریم معدل مان خوب باشد هی دوست نداریم از عمو ،دایی،خاله خاک بر سری بخوریم واقعا بی انصاف هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
جغدافی و ریاضی خیلی سخت بودامسال ازمسئولین خواهش میکنیم ک حداقل توشهریورماه آسون بگیرن که ماضعیفابتونیم پاس کنیم چشم به انتظاریم درکمون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل خان کوچکی
۲۳:۳۷ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
امتحان ریاضی سوم انسانی با زبان فوق العاده سخت و نا مردی بود
Iran (Islamic Republic of)
آناهیتا
۱۰:۰۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام امتحانات نهایی امسال نسبت به سالهای قبل بسیار دشوار تر بود خواهشا سوالات رو در سطح متوسط بیارید
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۱۵:۰۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
سلام دوستان در خصوص امتحانات باید بگم که سوالات درسته سخت بودن ولی مسئولین فکر میکنن ما یک میلیون انشتین داریم که میخوان این سوالات را به راحتی جواب بدن اچنا فکر میکنن که این سوالات چون برای همه دانش آموزان طراحی شده باید اونا را جواب بدن ولی در حد همه ی دانش آموزا نبود خدایی ریاضی سال سوم دبیرستان انسانی خدایی در حد پاسخ دهی همه ی دانش آموزا نبود طراح سوالات باید سوالات را زیاد پیچیده طراحی نکنه چون باعث ایجاد استرس و اختلا در پاسخ دهی میشه به هر حال خیلی سخت بود. موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۲:۰۴ ۲۷ تير ۱۳۹۶
سلام
لظفا یکبار درست و حسابی پیگیر قضیه باشید با سرنوشت ما دانش اموزا بازی نکنید یا تاثیرشو بردارین یا دوباره برگزار کنید ...من با چشمای خودم دیدم سوالا خرید و فروش میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۲ تير ۱۳۹۶
معدل 14میتونه کنکور قبول بشه به خدا درسم خوبه نهایی امسال خیلی سخت بود
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۳۰ ۱۷ تير ۱۳۹۶
سلام من دانش آموز سوم انسانی هستم ریاضی سخت بود الان افتاده ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۶ تير ۱۳۹۶
دینی که اسون بود من 19.5 شدم ولی درس های شیمی وجبر خیلی سخت بود خصوصا این که زمان شیمی بسیار کم بود
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۱۳:۴۲ ۱۵ تير ۱۳۹۶
دعا کنید برای خودتون که کنکود ۹۷ بلال میشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۴ تير ۱۳۹۶
اینقدر سخت هم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۰ تير ۱۳۹۶
سلام امتحان زیست و ریاضی رشته تجربی اونقدر سخت بودن که بچه ها همه سفید دادن برگه هارو....لطفا پیگیری کنین باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۹ تير ۱۳۹۶
امتحانات نهایی لورفته بود ؟متقارن با ماه مبارک رمضان .تورو خدا امتحانات نهایی رو زیاد سخت نگیرین وبه همه بچه‌های نهایی سال 96 رحم کنین ما نسل آخریم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۱:۳۱ ۰۹ تير ۱۳۹۶
سوالات خیلی آسون بود ديگه آقا چی می گید!!؟!!؟!؟
Netherlands
مرتضی
۱۷:۵۳ ۰۹ تير ۱۳۹۶
واقعا ریاضی و عربی خیلی سخت بود.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۴ ۰۹ تير ۱۳۹۶
امتحان تاریخ نسبت به سال های قبل سخت تر بود وسوالات از جاهایی آمده بود که فکرش را نمی کردیم وهمچنین امتحان جغرافی
United States of America
hassan
۱۱:۲۷ ۰۹ تير ۱۳۹۶
امتحانات خداییش خیلی بد تصحیح شده،
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۶:۰۲ ۰۷ تير ۱۳۹۶
خیلی خیلی آسون بود همش رو ۲۰ شدم
Iran (Islamic Republic of)
پپپپپ
۱۲:۲۰ ۰۴ تير ۱۳۹۶
خیلی سخت بود ریاضی و زیست و شیمی
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۴:۰۸ ۰۲ تير ۱۳۹۶
سختی امتحانات که هیچی صحیح کردن ان هم بییار بد بود.
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۱:۱۶ ۰۲ تير ۱۳۹۶
خدایش امتحان ریاضی و جغرافیا سخت بود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۲۳ ۰۱ تير ۱۳۹۶
اون مسئولینی که میگین سوال ها استاندارد هست- مگه در همه جا معلم ها "استاندارد" هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۱ تير ۱۳۹۶
سوالات نهایی خرداد 96خیلی سخت بود مخصوصا ریاضی،زمین،زیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۱ تير ۱۳۹۶
سوالات نهایی خرداد 96خیلی سخت بود مخصوصا ریاضی،زمین،زیست
Iran (Islamic Republic of)
kosar
۱۴:۳۱ ۰۱ تير ۱۳۹۶
ریاضی سخت
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۱۱ ۰۱ تير ۱۳۹۶
سلام سال96ریاضی سوم تجربی خیلی سخت بودبایداسونترسوال طرح میکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۱ تير ۱۳۹۶
نه بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
چرا هیشگی ازتاریخ نمیگه ک وقتش از جامعه کمتر بود آخه 200صفحه تو یک روز.....مگه میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۱۵:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
من که تو ریاضی خراب
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۱۵:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
من که تو ریاضی خراب کردم
Iran (Islamic Republic of)
rasoog
۰۶:۴۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
با عرض سلام به همه عزیزان.من رشتم تجربی هس ودر باره امتحان نهایی تجربی حرف میزنم چون درباره بقیه رشته ها اگاهی ندارم.امتحان نهایی 96 در رشته تجربی واقعا خیلی سخت بود متاسفانه تدریس بسیار بد معلمین دلیل اصلی خراب کردن امتحانات بود.بنده در امتحان ریاضی اصلا این سوالات رو ندیده بودم ودبیر مربوطه هم هیچ مثالی شبیه این سوالات رو حل نکردن.اگه معلمین کارشون رو درست انجام بدن بچه ها هم براشون مشکل پیش نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۳:۱۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
سلام ب همه دانش اموزای خوب واهل موفقیت،شماهمتون ازسختی امتحاناحرف زدین،ولی هرچی بوده برای همه یکسان بوده
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۲:۵۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
خیلی سخت بچد نهایی امسال من موب مو سوالای ریاضی ۵سال اخیر رو حل کردم
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۲:۵۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
خیلی سخت بچد نهایی امسال من موب مو سوالای ریاضی ۵سال اخیر رو حل کردم
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۲:۵۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
عالی
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۲:۱۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
والاه طراح سوال کاری میکنه که ما از درس خوندن متنفرمیشیم
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۰۰:۵۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
رشته انسانی ریاضی جغرافیا خیلی سوالاتش پرت بودن.ولی از حق نگذریم زبان فارسی و آرایه های ادبی و عربی و تاریخ خوب بودن.بقیه هم متوسط به بالا
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۱۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
دوستان الکی نظر ندید از امتحانات نهایی خرداد 96 ریاضی خیلی دشواربود زیست هم دشوار بود ولی دارم میگم دشوارترین درس تواین چهل سال سوالات ریاضی بود به مولا قسم سخت زرت ادم در میرفت سطح سوالات رو ذبیرهای مربوطه بررسی کننند
Iran (Islamic Republic of)
رضا مولودی
۱۷:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
هر سال به همین اندازه سخت هست سال قبل هم عربی فیزیک و حسابان سخت بود اگر میخواید موفق باشید باید بشینید کتابو مو به مو بخونید که برا کنکورتون هم راحت تر باشید .همگی موفق باشید (:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
سلام
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۳۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۱۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
به خدا آسون بوده بچه ها چون مطالب از کتاب بوده حالا چون برا بعضيا سخت بوده دلیل نميشه که بقیه هم بهشون تلقین بشه به خدا خیلی هام چون بقیه گفتن سخته این قضیه بهشون القا شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
ریاضی و جغرافیا خیلی سخت بود ...رشته انسانی با سوالات پارسال که زمین تا آسمون فرغ داشت اگه مثل پارسال بود ۲۰ میگرفتم
Iran (Islamic Republic of)
H.a
۱۰:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
خیلیم سخت نبوداااااااا.جدی میگم.میشد بالای 17بیاری
Iran (Islamic Republic of)
N
۱۱:۰۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
یعنی چی همه امتحانا نهایی امسال لو رفته بود لطفا پیگیری کنین حق ما ضایع شده.
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۹:۵۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
سلام امتحانات نهایی ریاضی وزیست تجربی خیلی سخت بود امتحانات نهایی نباید اینقدر سخت باشه سوالات نهایی سال های گذشته اسانتر بوده امسال چرا اینقدر سخت گرفتین
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۹:۵۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
سلام امتحانات نهایی ریاضی وزیست تجربی خیلی سخت بود امتحانات نهایی نباید اینقدر سخت باشه سوالات نهایی سال های گذشته اسانتر بوده امسال چرا اینقدر سخت گرفتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
زمین شناسی کجاش سخت بود خیلی هم راحت بود زیست و ریاضی سخت بودند
United States of America
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
سلام.امتحانات نهایی سخت تر از اونی بود که فکرشو میکردم.حداقل کاری کنین تاثیرش تو کنکور کمتر بشه
United States of America
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
سلام.امتحانات نهایی سخت تر از اونی بود که فکرشو میکردم.حداقل کاری کنین تاثیرش تو کنکور کمتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
به داد مون برسید امتحان جغرافیای انسانی افتضاح سخت بود چرا یه فکری به حال ما نمیکنید منی که نمره جغرافیام عالی بود ۱۵ بشم خیلیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
به دادمون برسید امتحان جغرافیا انسانی افتضاح سخت بود خییییلییی سخت
Iran (Islamic Republic of)
maese
۱۷:۵۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
مگه جنگ.اینجوری سوال طرح میکنین.دیپلم چیزی نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۷:۲۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
امتحان جغرافی انسانی بسیار افتضاح و بد بود. واقعا از 100 نفر بچه های حوزه ما حتی یک نفر هم از امتحان راضی نبود.
ریاضی انسانیم خوب نبود نسبت به سوالات 5 سال پیش خیلی سخت بود
Iran (Islamic Republic of)
مبينا
۱۶:۴۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
S
۱۱:۵۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
امتحان نهایی رشته تجربی ریاضی زمان مطالعه کم و وقت امتحان واقعا کم بودو سوالات سخت بود لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
امتحان ریاضی وقت کم بود و سخت بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
زیست خیلی سخت بود خیلی خیلی
Iran (Islamic Republic of)
نیلوفرولیپور
۱۴:۲۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
برا دانش اموزی که در طول سال خوب بخونه سخت معنی نداره.این ماییم که خوب نمیخونیم.ولی درهر صورت باید از جاهای مهم بیشتر میدادن.نسبت به سالای قبل سخت تر بود واقعا.هم تاریخ هم جغرافیا هم ریاضی
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۴:۰۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
سلام.آقا این زیست شناسی سوم خیلی سخت بود بااینکه من خط به خط کتابو خونده بودم شبانه روز درس میخوندم وسوالات زیست شناسی رو از سال 89تا 95برسی وحل کرده بودم رفتم سر جلسه امتحان سوالارو دیدم گفتم خدایا اینا دیگه چیه جوابا یک کلمه ولی بطوری سوالارو پیچونده بودن آدم گیج میشد من به شخصه تونستم جوری جواب بدم که فقط قبول بشم.خداوکیلی این کارو نکنید من امثال من زحمت میکشیم درس میخونیم بعد بعضیااز مابهترون به طریقی سوالارو بدست میاوردن یا سر جلسه میدیدم معلم به دانش آموزی مستقیم جوابو میگفت سوالا بیش ازحدیک دانش آموز سومی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
سلام و واقعا خسته نباشید خدمت طراحان زیست شناسی چون حتما خیلی وقت صرف کردن تا بتونن سوالات به این سختی را طرح کنن اصلا موقعی که سوال طرح میکنن به فکر دانش اموزان ضعیف و متوسط هستن؟؟؟ یا فقط برا دانش اموزان عالی سوال مینویسن
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۲:۲۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
توي خيلي از مدارس اهواز يه نفر مياد سر كلاس جوابارو واسشون ميخونه و دانش اموز فقط مينويسه…بنظرتون اينا حق مارو كه شب تا صب بي خوابي ميكشيم
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۱:۴۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
اين طراح سوالاي جغرافي انساني كي بوده
Iran (Islamic Republic of)
صادق سبحانی
۰۱:۰۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
امتحان ریاضی رشته تجربی خیلی سخت بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۲۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
رد میشیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
بابا توروخدا رسیدگی کنین امسال سه تا درس رشته انسانی رو افتضاح دادن مخصوصا جغرافیاش توروخدا یا دوباره بگیرین یا 2نمره ای به هرکدوم بدین که شدنی نیس!!!!!!!! فقط توروخدا نشیم تجدیدی نظام آخریم شدیم موش آموزشگاهی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۵:۴۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
اماحان هندسه از دستتون در رفت ک آسون بود ؟؟؟
خیلی عحیبه از این کارابلد نبودیدا
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۵:۴۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
اماحان هندسه از دستتون در رفت ک آسون بود ؟؟؟
خیلی عحیبه از این کارابلد نبودیدا
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۵:۴۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
اماحان هندسه از دستتون در رفت ک آسون بود ؟؟؟
خیلی عحیبه از این کارابلد نبودیدا
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۵:۴۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
اماحان هندسه از دستتون در رفت ک آسون بود ؟؟؟
خیلی عحیبه از این کارابلد نبودیدا
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۷:۵۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
سلام ببخشید بنظرم تو امتحان زمین ص غ ها اشکال علمی وجود داشت مک ما نمیتونیم کانی رسی رو با زد ن به زبان تشخیص بدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
مهتا
۱۱:۰۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
zahra
۰۴:۳۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
اخه این چه وضعشه ریاضی انسانی رو افتضاح سخت داده بودم منی که نمرم تو ریاضی بیسته امسال میافتم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۵:۰۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
انصاف هم خوب چیزیه ب خدا. تو ماه رمضان اومدید امتحان گرفتید ک هیچ کس نمیتونه بخونه به اون سختی. آخه این امتحان جبر و فیزیک چرا اینجوری بود؟ چرا آخه؟
الان ک دارید اینکاره میکنید کنکور رو میخواهید چ کنید؟
Germany
Setayesh
۰۲:۰۶ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
من نمیدونم چطور بعضیا میگن ک امتحانا اسونه...عزیزم شما نفست از جای گرم در میاد یا میری نمونه و تیزهوشان یا این که دیگه خیلی استعدادت بالاس
Iran (Islamic Republic of)
حسن نیا
۲۰:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
امتحانات رشته انسانی بعضیا آسون و بعضیا واقعا سخخخخت بودمثل ادبیات ،تاریخ،زبان خارجه
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۱۹:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
واقعا که .مگه باما پدرکشتگی دارین .این چ وضع سوال دادنه
ریاضی و زبان خارجه انسانی افتضاح بود بااین که بهترین معلم هارو داشتیم .بابا یکم دلتون بسوزه شماهم یه روز دانش آموز بودید سد کنکور بس نبود حالا هم نوبت امتحان نهاییه من معدل نوبت اولم شد ۱۹/۸۳اما نوبت دوم اگه ۱۵ هم بشم باید خدارو شکر کنم
Iran (Islamic Republic of)
Emd
۱۸:۱۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
رشته تجربی
۱۵:۱۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
نهایی های 96 خیلی ناامید هستند امتحان ها یا معمولی بودن یا آسون تقصیر ماست که نمیفهمیم آرزوی موفقیت .
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۰۲:۱۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
امتحان ریاضی انسانی به طور وحشتناااااااااااااکی سخت بود استرس گند زدن ریاضی داره روی امتحانایه دیگم هم تاثیر میزاره ای خدا
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه خانم
۲۱:۳۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
باعرض سلام و خسته نباشید امتحان ریاضی و ادبیات انسانی سوالایی بود که در این 10 سوال حتی توجه ای هم نشده بود واقعا متاسفم با این سوال طرح کردنشون عوض اینکه راحت بگیرن ما همه قبول بشیم سخت تر میکنن لطفا پیگیری کنید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۰۲:۳۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
پنج سال هست که نوع آموزش یکیه ولی هر سال امتحان سخت تر نسبت به سالای قبل برگزار میشه وقتیم میگی سخت بود میگن داخل کتاب بود خوب عزیز من از ساده ترین قسمت کتابم میشه جوری سوال داد که دانش اموز نمره نیاره خوبه خود وزیر داره میگه میانگین نمرات دوازده بود :)) ایشون خودش ریاضی اگه بلد بود میفهمید میانگین نمره دوازده در کل کشور یعنی افتضااااح همشم تقصیر دانش آموزه لابد
۱۲
آخرین اخبار