اردبیل؛

برگزاری طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان اردبیل

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان با حضور مبلغان اعزامی از قم طرح ضیافت الهی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت‌الاسلام احمد علی‌نسب در جلسه بررسی و هماهنگی ثبت‌نام طرح نشاط معنوی در اردبیل اظهار داشت: ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در طرح تابستانی نشاط معنوی از پنجم خردادماه 95 در ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های استان اردبیل و بقاع متبرکه شاخص استان آغاز شده و تا 18 این ماه ادامه دارد.

وی افزود: با عنایت به شروع ماه مبارک رمضان و حضور مبلغان اعزامی از قم برای اجرای طرح ضیافت الهی، کلاس‌های طرح نشاط معنوی برای بهره‌مندی از ظرفیت آموزشی این افراد، از روز 18 خردادماه 95 آغاز و تا پایان تیرماه 95 ادامه خواهد یافت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: محتوای آموزشی طرح شامل حفظ موضوعی آیات قرآن کریم در قالب دو کتاب "300 موضوع" و "مسافران آسمان" و کتاب‌های سه گانه "الف با تا خدا" برای دوره ابتدایی، "سی نشانه یک راه" برای دوره راهنمایی و "نردبان آسمان" برای دوره متوسطه است که توسط اوقاف استان در اختیار شرکت کنندگان در طرح قرار خواهد گرفت.

علی نسب برگزاری برنامه‌های مهارت‌های زندگی، سبک زندگی اسلامی، کلاس‌های تربیتی، اخلاقی و احکام به صورت هفتگی برای دانش‌آموزان و والدین آنها را از دیگر برنامه‌های آموزشی در این طرح دانست و گفت: کلاس‌هایی نیز برای تصحیح قرائت نماز برای نوجوانانی که به سن تکلیف رسیده‌اند پیش بینی شده است.

وی دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای اجرای طرح نشاط معنوی را انس با قرآن کریم، زیارت امامزادگان و شهداء و غبارروبی و عطرافشانی مزار آنها، روایت‌گری رشادت‌های شهدای انقلاب اسلامی، برگزاری اردوهای فرهنگی و تفریحی و برگزاری دوره‌های امامزاده شناسی برای ارتقاء معرفت نسبت به امامزادگان اعلام کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار