افزایش پرونده های قضایی زنگ خطری برای جامعه

معاون رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در امور اجتماعی و پیشگیری گفت:وجود 13 میلیون پرونده قضائی در یک سال زنگ خطری برای جامعه است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید امیر مرتضوی در اولین جلسه کمیسیون پیشگیری از جرم در سال جدید در محل کانون وکلای دادگستری خراسان رضوی افزود:متاسفانه در سال 94 در کلیه مراحل دادرسی ، 13 میلیون پرونده در سطح کشور تشکیل شده است که اگر تعداد نفرات درگیر هر پرونده را میانگین 3 نفر در نظر بگیریم چیزی نزدیک به 40 میلیون نفر درگیر پرونده های قضائی هستند.

وی گفت: هر چند دادگستری استان خراسان رضوی علاوه بر پیشگیری از افزایش پرونده ها توانسته است 70 هزار از موجودی پرونده ها را نیز کم کند که این اقدام قابل تقدیر است.

معاون رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در امور اجتماعی و پیشگیری ارائه طرح رفع رای های متعارض در سطح استان توسط این کمیسیون پیشگیری را از اقدامات مناسب این کمیسیون دانست و گفت: کمیسیون پیشگیری پل ارتباطی کانون وکلاء و دادگستری است و از طرح های پیشنهادی مطرح شده در این کمیسیون استقبال خواهد شد.

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان رضوی در ادامه این جلسه گفت: قدمت این کانون به 100 سال پیش بر میگردد و رابطه تنگاتنگی با دادگستری و مجموعه قضائی دارد و کانون وکلا و مجموعه دادگستری در کنار یکدیگر و نه در مقابل هم قرار می گیرند.

خراشادی زاده حقوقدانان را به دو دسته حقوقدانان ایستاده و نشسته تقسیم بندی کرد و گفت: وکلاء و قضات مجموعه دادستانی جزء دسته حقوقدانان ایستاده بوده و انعکاس دهنده افکار عمومی جامعه هستند.

وی با انتقاد از عملکرد دفاتر حقوقی و نحوه طرح دعوی در آن گفت: متاسفانه در این دفاتر برخی از عناوین مجرمانه تعریف نگردیده است و افراد مراجعه کننده نمی توانند دعاوی خود را مطرح نمایند که این امر می تواند علاوه بر دیدگاه منفی که نسبت به قوه قضائیه به وجود می آورد باعث به وجود آمدن بازخورد هایی در سطح جامعه شود که البته کانون با سیاستهای راهبردی قوه قضائیه و منویات رئیس کل محترم دادگستری استان همراه است.

در پایان این جلسه از فعالیت اعضاء سابق و اعضای جدید کمیسیون توسط معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان و ریاست کانون وکلای دادگستری تشکر و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار