تاکید نخست وزیر فرانسه بر اجرایی شدن قانون کار جدید

نخست وزیر فرانسه تاکید کرد قانون کار جدید کشورش را که با اعتراضات زیادی مواجه شده، پس نخواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس-24، همزمان با افزایش کشمکش اتحادیه های صنفی و کارگری با دولت بر سر قانون کار، مانوئل والس در اظهاراتی در پارلمان کشورش اعلام کرد به هیچ وجه این لایحه را پس نخواهد گرفت.

نخست وزیر فرانسه در همین ارتباط بر پایان دادن به اعتصابات در پالایشگاههای کشور که عرضه سوخت را مختل کرده، تاکید و اعلام کرد با اقدامات برخی گروهها و اتحادیه های صنفی نباید اقتصاد ما از حرکت باز ایستد.

اصلاح قانون کار در فرانسه که به نام ارائه دهنده آن مریام الخمری وزیر کار سوسیالیست فرانسه، به «قانون الخمری» معروف شده است با اعتراضات گسترده ای در میان اقشار مختلف جمعیت فرانسه مواجه شده است.

دولت فرانسه از طرح اصلاحات جنجال برانگیز خود دفاع کرده و آن را در راستای ترغیب کارفرمایان به جذب نیروی بیشتر دانسته است. اما اتحادیه‌‌ها و دانشجویان معتقدند این طرح زمینه اخراج کارکنان را برای شرکت‌های که مشکلات مالی دارند، تسهیل می‌کند.

این اصلاحات به شدت وجهه فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه را مخدوش کرده و میزان محبوبیت وی را به سطح بی سابقه 15 درصد رسانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار