امیرعبداللهیان بر ضرورت حضور نمایندگان واقعی مردم سوریه در میز مذاکرات تاکید کرد

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه بر ضرورت حضور نمایندگان واقعی مردم سوریه در میز مذاکرات تاکید کرد.

امیرعبداللهیان بر ضرورت حضور نمایندگان واقعی مردم سوریه در میز مذاکرات تاکید کرد
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای این وزارتخانه، امروز -چهارشنبه- در دیدار «رمزی عزالدین رمزی» معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه این مطلب را بیان کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان دست یابی به راه حل سیاسی در بحران سوریه را درصورت پذیرش واقعیت های موجود در صحنه و توجه به اصول حاکمیت را امکان پذیر ارزیابی کرد.

امیرعبداللیهان همچنین تصریح کرد: برای دستیابی به حل سیاسی، توجه جدی به نقش و جایگاه سوریه در منطقه، مبارزه جدی با تروریسم و عدم استفاده ابزاری از تروریسم برای تحقق اغراض یک سویه ضروری است.

معاون وزیر امور خارجه بر آمادگی ایران جهت کمک به یافتن راه حل مناسب برای خاتمه دادن به بحران سوریه تاکید کرد و افزود: تهران از ابتدا تاکید کرده است که سوریه راهکار نظامی و امنیتی ندارد اما متاسفانه برخی طرف ها با نقض آشکار تعهدات خود در اجرای آتش بس در خان طومان و حمله به بیمارستان در حلب، در عمل ازگروه های تروریستی و گروه های مسلح شورشگر در سوریه حمایت می کنند و در صددند تا از آنان به عنوان برگ برنده ای در میز مذاکره بهره برداری سیاسی کنند.

«رمزی عزالدین رمزی» معاون استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز در این دیدار با تاکید بر این که وضعیت سوریه به شرایط حساسی رسیده، بر ضرورت تسریع در یافتن راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه تاکید کرد و نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه با اهمیت دانست.

وی همچنین خاطرنشان کرد درحال حاضربرای یافتن راه حل سیاسی در سوریه، نیازمند ایده های جمهوری اسلامی ایران برای برون رفت از بحران هستیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار