اهواز؛

دستگیری فروشنده متخلف پرنده های زینتی در بازار اهواز

در پی گشت و کنترل بازار اهواز توسط مأموران یگان اداره حفاظت محیط زیست خوزستان، یک نفر متخلف فروش پرنده های زینتی دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت:از این متخلف تعداد4 قطعه طرقه،6 قطعه بلبل و یک قطعه سهره طلایی  کشف و پرندگان مذکور توسط یگان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در طبیعت رها سازی گردیدند.

حسن آقا شیرمحمدی افزود: هرگونه زنده گیری و صید انواع پرندگان زینتی ممنوع و هیچ گونه مجوزی جهت صید و زنده گیری این پرنده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر نگردیده است.

شیرمحمدی اظهار داشت: بنابراین از زنده گیری این پرندگان و عرضه و فروش آنها بدون مجوز قانونی در راستای حفاظت از نسل پرنده مذکور جلوگیری بعمل می آید زیرا زنده گیری پرندگان زینتی موجب خروج پرنده از زیستگاه طبیعی خود و درنهایت عدم تولید مثل و کاهش جمعیت گونه می گردد.

گفتنی است، سهره ها پرندگانی شاخه نشین ، کوچک جثه، آوازخوان، رنگارنگ ، متعلق به راسته گنجشک سانان و از خانواده سهره ها می باشند. سهره ها پرندگانی دانه خوار بوده و غالب تغذیه آنان از دانه گیاهانی همچون گلرنگ، شاهدانه، ارزن، کتان، آفتابگردان ، قدومه و سایر گیاهان دانه دار می باشد.

بلبل، پرنده‌ای است جزو راسته گنجشکان متعلق به دسته دندانی‌ نوکان که قدش تقریباً به اندازه گنجشک است و رنگش در پشت خاکستری متمایل به قرمز و در زیر شکم متمایل به زرد است و نوکش ظریف و تیز است.

طرقه یا جل نام پرنده ای است که شبیه گنجشک بوده ولی در سایز بزرگتر؛ به طرقه ، گنجشک صحرایی نیز گفته می شود. جنس نر این پرنده دارای یک طوق مشکی بر روی گردن است که آنرا از جنس ماده متمایز می کند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.