همدان؛

بازگشت 400 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در همدان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: 400 دانش آموز همدانی بازمانده از تحصیل به مدارس بازگشتند.

بازگشت 400 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بهرامی نوید با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 95-96 در راستای انسداد مبادی بی سوادی 400 دانش آموز بازمانده از تحصیل به مدارس بازگشتند افزود: سند انسداد مبادی بی‌سوادی در استان همدان تدوین شده است و براساس برنامه اجرایی و عملیاتی که برای انجام  این سند در نظر گرفته شده  با همکاری مدیران مدارس ابتدایی، دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل به مدارس فرا خوانده می‌شوند.


وی با بیان اینکه سند انسداد مبادی بی‎سوادی با هدف برقراری عدالت آموزشی در مدارس ابتدایی استان همدان اجرا خواهد شد تصریح کرد: کیفیت بخشی به آموزش مهمترین رسالت‌های نظام آموزش و پرورش است همچنین  در دوره ابتدایی افزایش عدالت در دو محور کمی و کیفی  نیز مد نظر است.

بهرامی‌نوید با اشاره به اینکه  3 هزار و 126 نفرامسال باید در سال‌ تحصیلی درمدارس ثبت‌نام می‌کردند اظهار داشت: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که از این تعداد 112 نفر از دوره ابتدایی فارغ‌التحصیل و از دسترس خارج شدند.

وی گفت: از این تعداد 686 نفر مشغول به تحصیل هستند که به دلیل خطای سامانه اسامی آنها درج نشده بود، همچنین 115 نفر استثنایی، 20 نفر بیمار صعب‎العلاج، 171 نفر مهاجرت، 13 نفر ازدواج، 20 نفر فوت، 31 نفر بدسرپرست، 16 نفر اشتغال به کار و 23 نفر سایر موارد اعلام شدند.

وی در ادامه افزود: ارائه خدمات مددکاری اجتماعی و آموزشی به خانواده دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده در اولویت است و برای پایداری حضور در مدارس باید مشکلات دانش‌آموزان و دلیل ترک تحصیل آنها شناسایی و با کمک دیگر نهادها رفع شود.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.