قم؛

شوراها به عنوان نمایندگان مردم با تکیه بر ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف محدوده خود تلاش کنند

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت:شوراها به عنوان نمایندگان مردم برگزیده شده تا بتوانند با تکیه بر ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف محدوده خود تلاش کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از قم؛ مهدی چمران پیش از ظهر امروز به همراه جمعی از اعضای شورای عالی استان‌های کشور در دیدار با آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه اعضای شوراها نسبت به هزینه‌کرد بودجه منطقه خود دلسوزتر هستند، مطرح کرد: شوراها به عنوان نمایندگان مردم برگزیده شده تا بتوانند با تکیه بر ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف محدوده خود تلاش کنند.

وی
با بیان اینکه شورای عالی استان‌ها رفع خلأهای قانونی را پیگیری می‌کند، اظهار کرد: کمبودها و مشکلات استان‌های مختلف کشور در این شورا مورد بررسی قرار گرفته و لایحه‌های لازم برای تصویب به مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان ابلاغ می‌شود.

چمران گفت:
پنجشنبه هفته گذشته طرح کاهش اعضای شوراهای استان‌های کشور بعد از دو سال بررسی مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به تصویب رسید که بر اساس این طرح اعضای شورای استان تهران از 31 نفر به 21 نفر کاهش می‌یابد.

رئیس شورای عالی استان‌ها
با اشاره به اینکه شوراها با جمعیت 117 هزار نفری خود بزرگترین شبکه نهادی کشور را تشکیل داده‌اند، عنوان کرد: در قانون اساسی هفت اصل برای شوراها نوشته شده است که این موارد به جایگاه قانونی شوراها تاکید داشته و اعضای شوراها نیز بر این اصول پایبند خواهند بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار