اردبیل؛

افزایش 3 برابری سهم تولید مقالات در دانشگاههای کشور

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش 3 برابری سهم تولید مقالات در دانشگاههای کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ وحید احمدی افزود: از لحاظ وضعیت در حوزه تولید مقالات برتر دنیا از سال 2011 که آمار تولید مقالات ایران 57 صدم درصد بود در سال 2015 به 1.42 درصد رسید که نزدیک به 3 برابر سهم تولید مقالات در دانشگاه‌های کشور افزایش یافته است.

وی گفت: خوشبختانه دانشگاه‌های کشور در طول سال‌های گذشته رشد بسیار مناسبی داشتند به طوری که در 3 سال گذشته هیچ یک از دانشگاه‌های کشور در رنکینگ دانشگاه‌های دنیا حائز رتبه نبودند ولی ما خوشبختانه امروز از نظر تولید مقاله در منطقه اول هستیم و 14 دانشگاه کشور جزء دانشگاه‌های برتر جهان محسوب می‌شوند.

احمدی افزود: در رشته‌هایی مثل فناوری نانو نیز از رتبه نهم در سال 2011 به رتبه هفتم در سال 2014 رسیدیم و الان هم کشور در این حوزه رتبه ششم جهان را دارد و در بحث سلول‌های بنیادین نیز توانستیم از رتبه هیجدهم به رتبه سیزدهم برسیم که در مهندسی شیمی نیز از رتبه هشتم به رتبه چهارم ارتقا پیدا کردیم.

وی همچنین بیان کرد: به منظور استفاده بهینه از تجهیزات و مدیریت درست و ارائه سرویس مناسب و خدمات برتر آزمایشگاهی به دانشجویان، 130 آزمایشگاه مرکزی در سطح کشور راه‌اندازی شده که ما در اجرای نظام نوین آزمایشگاهی تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی داریم که بتوانیم خدمات بهتری در حوزه آزمایشگاهی ارائه کنیم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، سهم ، تولید ، مقالات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار