آغاز برداشت محصول گندم و جو در مه ولات

رئیس اداره جهاد کشاورزی مه ولات گفت: برداشت محصول گندم و جو از سطح 3 هزار و 100 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،احمد نادری افزود: برداشت محصول گندم و جو از سطح ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان از اوایل خرداد آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان مه ولات ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار جو و ۳۰۰ هکتار گندم کشت می شود، گفت: با احتساب برداشت ۲ هزار و ۹۰۰ کیلوگرم در هر هکتار، پیش بینی می شود امسال حدود ۹ هزار تن گندم و جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی مه ولات افزود: اتحادیه تعاونی روستایی در شهر فیض آباد و روستای عبدل آباد محصول برداشت شده کشاورزان را به بهترین نحو خریداری و ذخیره سازی می کنند که پیش بینی می شود بیش از ۴ هزار تن از محصول امسال تحویل مراکز خرید شود.

احمد نادری از کاهش کاشت و برداشت محصول گندم و جو در این شهرستان خبر داد گفت: کاهش نزولات آسمانی و نیز روی آوردن قالب کشاورزان منطقه به کشت پسته از عوامل کاهش کاشت و برداشت این محصولات در مه ولات است.

وی با بیان اینکه پیشتاز، سیروان، فلات و سیوند ارقام گندم کشت شده در شهرستان مه ولات است، تصریح کرد: با توجه به بررسی های بعمل آمده، ارقام سیوند و سیروان سازگاری بهتری با منطقه مه ولات دارند و با توجه به استفاده این ارقام در نانوایی به کشاورزان توصیه می شود این ۲ رقم را کشت نمایند.

نادری خاطرنشان کرد: ارقام ریحان و سجادیان جو ۲ رقم خوب و سازگار با منطقه مه ولات است که هم برای علوفه دام و هم برای تولید دانه مناسب است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار