تبریز؛

تشکیل 50 هیأت و کمیسیون مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان

استاندار آذربایجان شرقی از تشکیل 50 هیأت و کمیسیون مشترک بین ایران و جمهوی آذربایجان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جبارزاده در دیدار با رئیس کمیته دینی و تشکل های مذهبی در آذربایجان، اظهار داشت: بسیار خوشحال هستیم که میزبان شما در تبریز هستیم، ما در دولت جدید با هیچ کشوری به اندازه جمهوری آذربایجان، در سطح روسای جمهوری دیدار نداشته‌ایم، به طوری که علاوه بر سفر رئیس جمهوری به باکو و بالعکس، در دیگر مراسم های بین‌المللی نیز با یکدیگر ملاقات داشته‌اند.

وی با اشاره به تشکیل بیش از 50 هیأت و کمیسیون مشترک بین دو کشور، گفت: با هیچ کشوری به اندازه جمهوری آذربایجان روابط گرمی نداشته‌ایم و تلاش دو رئیس جمهوری بر این است تا ارتباطات تجاری و فرهنگی دو کشور توسعه یابد.

استاندار آذربایجان شرقی اذعان داشت: رئیس جمهور، ما را برای توسعه و تحکیم روابط با جمهوری آذربایجان در جنبه‌های مختلف مکلف کرده‌اند و البته وضعیت موجود، هیچکدام از آنها را راضی نمی‌کند و این درحالی است که در دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان نیز بر توسعه علاقه‌مندی‌های بین آذربایجان شرقی و جمهوری آذربایجان تأکید کردند.

وی با بیان اینکه از گذشته‌های دور اشتراکات تاریخی و فرهنگی محکمی بین دو طرف برقرار بوده به نحوی که نمی‌توانند فرهنگ و تاریخ آذربایجان و تبریز را از یکدیگر جدا کنند، گفت: بر همین اساس همه تلاش‌های خود را برای توسعه و تحکیم روابط و همکاری‌های انجام خواهیم داد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: در باکو مراکز مذهبی بسیاری وجود دارد و در سال‌های اخیر دولت در زمینه توسعه مراکز مذهبی قدم های خوبی برداشته و اماکن اسکان برای زائران ساخته که شایسته تشکر است.

جبارزاده، با تأکید بر تسهیل رفت و آمد اتباع دو طرف، گفت: با وجود رفع این مسأله در آینده شاهد توسعه روابط بین دو استان خواهیم بود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین برقراری مجدد خط هوایی باکو – تبریز که در گذشته برقرار بود و بعداً منتفی شد، با وجود کاهش و تسهیل قیمت‌ها و تسهیل رفت و آمدها در توسعه روابط موثر خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی، همچنین با اشاره به برنامه‌های مشترک فرهنگی بین تبریز و جمهوری آذربایجان، گفت: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی همچون هفته فرهنگی تبریز و هفته فرهنگی گنجه استقبال می‌کنیم.

در ادامه این دیدار رئیس کمیته امور دینی و تشکل‌های مذهبی جمهوری آذربایجان یادآور شد: دو کشور برادران و دوستانی با پیشینه تاریخی طولانی هستند و وجود تاریخ، فرهنگ و دین مشترک بین دو کشور زمینه ساز توسعه روابط بین دو کشور بوده است.

مبارز قربانلی تصریح کرد: وجود ساخت و سازها در هر شهری نشانه توسعه و پیشرفت است و پس از لغو تحریم‌ها این امر را در تبریز مشاهده می‌کنیم که این نشان‌دهنده توسعه تبریز بوده و مایه خوشحالی است.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان مقصد شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018، گفت: این انتخاب باعث خواهد شد تا تبریز بیش از پیش توسعه یافته و بدرخشد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.