قزوين؛

بازديد بخشدار الموت غربی از سیستم مکانیزه کشت برنج

بخشدار الموت غربی از سیستم مکانیزه کشت برنج و گلخانه بانک نشای مرکز رجایی دشت بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران، از قزوین؛ این مرکز که به خط تولید   ، ژرمیناتور ، ریشک زن ، سرند مکانیزه ، تاریک خانه ، سامانه آبیاری بارانی و گلخانه مجهز است ظرفیت پرورش هشت هزار سینی بذر برنج برای نشا در ۳۲ هکتار از شالیزارهای منطقه را دارد.

 بخشدار الموت غربی در این بازدید بر لزوم ترویج روشهای نوین کشاورزی برای افزایش بازدهی محصولات کشاورزی تاكيد كرد.

اکبر رحمتی افزود: به منظور رشد و توسعه روستاها دولت با پرداخت تسهیلات کم بهره از طرح های تعاونی برای اشتغالزایی حمایت می کند.

رحمتی در ادامه خواستار آموزش کشاورزان و برگزاری کلاس های توجیهی به منظور آشنایی آنان با روش های افزایش محصول در واحد سطح شد.

 بخشدار الموت غربی گفت : با استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود می توان زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی ، اشتغالزایی و خودکفایی را در روستاها فراهم کرد.

مرادی رئیس مرکز خدمات کشاورزی رجایی دشت هم در این بازدید گفت : کاهش هزینه های تولید ، کنترل آفات و بیماری ها و کاهش دوره پرورش بذر از جمله مزایای سیستم مکانیزه و بانک نشای بذر برنج است .

بخش الموت غربی با سه هزار هکتار مزارع برنج و تولید سالانه ۱۲ هزار تن شلتوک مهم ترین منطقه تولید این محصول در استان قزوین است.

به گفته نوحه گر رئیس مرکز خدمات کشاورزی رازمیان ، با توجه به آغاز فصل نشاء در بخش الموت غربی  ۵ هکتار از مزارع منطقه طی روزهای اخیر برنجکاری شده است.

انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.