اراک ؛

اعتیاد ، طلاق و حاشیه نشینی از مهمترین معضلات اجتماعی استان مرکزی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی در رأس آسیب های اجتماعی استان مرکزی قرار دارد .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  فتح آبادی  افزود : در کنار اعتیاد، حاشیه نشینی و طلاق، آسیب های اجتماعی دیگر همچون فساد و بی بند و باری نیز عمده ترین آسیب های اجتماعی استان مرکزی را تشکیل می دهند و از بین ۲۰ آسیب اجتماعی شناسایی شده این پنج آسیب اجتماعی بیشترین فراوانی وقوع را در استان دارند.

وی افزود: بیش از ۱۳هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۹۴ به علت جرائم مرتبط با مواد مخدر در استان مرکزی دستگیر شده اند که نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته و بیشترین تعداد دستگیرشدگان مربوط به شهرستان های اراک و ساوه بوده اند.

فتح آبادی ادامه داد : جرائم مرتبط با مواد مخدر ۵۲ درصد از جرائم استان را طی سال ۹۳ شامل شده و طی سال گذشته نیز بیشترین جرائم در استان مروبط به مواد مخدر و روانگردان ها بوده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تصریح کرد: ازدواج در استان مرکزی طی سال ۹۴ با کاهش هشت درصدی نسبت به سال ۹۳ روبرو بوده و آمار ثبت ۱۳هزار ازدواج در سال ۹۳ به ۱۲هزار ازدواج در سال ۹۴ کاهش یافته است.

فتح آبادی با تاکید بر ضرورت تقویت سرمایه های اجتماعی در استان افزود: استان مرکزی از نظر شاخص های کلان سرمایه اجتماعی همچون مشارکت اجتماعی، انسجام فرهنگی و اجتماعی رتبه سی ام را در کشور دارد.

وی تصریح کرد: در شاخصه های خُرد سرمایه اجتماعی نیز همچون وضعیت رفاه، برابری اجتماعی و وحدت استان مرکزی رتبه نوزدهم را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.