صنعت گردشگری مصر تحت تأثیر حملات تروریستی!

حوادث تروریستی در مصر به صنعت گردشگری این کشور آسیب جدی وارد می‌کند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اِستاف، صنعت گردشگری مصر در سال‌های اخیر در پی هرج و مرج‌های سیاسی و حملات تروریستی به شدت آسیب دیده است. سقوط پرواز شماره ۸۰۴ اجیپت‌ایر در دریای مدیترانه این صنعت را بیش از پیش با مشکل روبرو می‌کند و امید به احیای گردشگری این کشور را از بین برده است.

به گفته تحلیلگران اگر عامل سقوط این هواپیما تروریستی باشد، سفر بین اروپا و مصر به شدت کاهش می‌یابد. بنابر گزارش سازمان جهانی گردشگری ملل متحد تعداد بازدیدکننده ها از مصر از 14.7 میلیون نفر در سال 2010 به 9.9 میلیون نفر در سال 2014 کاهش یافته است.

تنش‌های سیاسی این کشور که پس از سال 2011 آغاز شد، مسافران را از بازدید مناطق باستانی مصر از جمله اهرام و رودخانه نیل منصرف کرد.

اکتبر گذشته، انهدام پرواز شماره ۹۲۶۸ متروجت روسی، مدت کوتاهی پس از بلند شدن از شهر «شرم الشیخ» در مصر به کشته شدن 224 نفر منجر شد. این اتفاق باعث شد تعداد زیادی از شرکت‌های هواپیمایی پروازها به این شهر را به حالت تعلیق درآورند. در ماه مارس نیز یک پرواز داخلی اجیپت‌ایر ربوده شد ولی کسی کشته نشد.

«دن ریچاردز،» رئیس یک شرکت مدیریت بحران اعلام کرد: « انجام فعالیت‌های تروریستی در مصر مستند است و برای مدت زمان طولانی در این کشور وجود داشته است. کسانی که به مصر می‌روند باید از خطرات موجود مطلع باشند و با توجه به آستانه صبر خود تصمیم بگیرند.»

آژانس‌های مسافرتی  دوره‌ای از بی‌علاقه‌گی مردم به مسافرت به مکانی که روزی یکی از مناطق پرطرفدار بود را تجربه می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار