اهواز؛

رونق اقتصادی هندیجان نتیجه مبادلات مرزی

فرماندار هندیجان گفت: استفاده از ظرفیت مبادلات مرزی در کوتاه مدت منجر به تغییرات گسترده و اشتغال تعداد زیادی از جوانان این شهرستان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مهران رفیعی اظهار کرد: مبادلات مرزی در 3 سال گذشته در شهرستان هندیجان علاوه بر رونق اقتصادی و اشتغال موجب تغییرات گسترده در بافت قدیمی و ایجاد ساختمان های جدید شده که در نوع خود قابل تحسین است.

وی افزود: مبادلات مرزی یکی از شاخص های اصلی در امرار معاش مرزنشینان است و جمع زیادی از ساکنان این شهرستان بویژه جوانان از راه مبادلات مرزی امرار معاش می کنند.

رفیعی بیان داشت: اشتغال 1 نفر برابر با اشتغال یک خانواده است و دولت تمام تلاش خود را در جهت ایجاد شغل بکار گرفته است.

فرماندار هندیجان خاطرنشان کرد: مرزنشینان نسبت به سایر مناطق محروم تر هستند و تعیین ساز و کار مناسب برای حفظ معیشت مرزنشینان ضروری است.

وی با تاکید بر توسعه صادرات در این شهرستان اذعان داشت: توسعه صادرات کلید تحقق اقتصاد مقاومتی است و با گسترش آن می توان درآمدهای ارزی را افزایش و برای تامین نیازهای وارداتی به کار گرفت.

سید مهران رفیعی تصریح کرد: گمرک این شهرستان هم اکنون تجاری است و باید از ظرفیت های آن در جهت افزایش صادرات برای ارز آوری بهره برد.

این مقام مسئول افزود: پارسال گمرک بندر سجافی این شهرستان توانست یک رشد 9 برابری نسبت به سال پیش از آن را در صادرات تجربه کند که نشان از اهمیت بخش صادرات برای مرزنشینان دارد.

رفیعی اظهار کرد: محوطه بندر سجافی هندیجان باید به منظور بارگیری شناورها برای افزایش هر چه بیش تر صادرات توسعه یابد تا صادر کنندگان بتوانند با آرامش خاطر این بندر را به عنوان مبدا صادرات خود انتخاب کنند.

فرماندار هندیجان گفت: ایجاد زیر ساخت های مناسب مانند سردخانه و اسکله دوم در این بندر برای صادرات کلیه اقلام ضروری است و انتظار می رود اداره کل بنادر و دریانوردی در این خصوص اقدام لازم را به انجام رساند.

شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان دارای یک گمرک است که پارسال با حضور استاندار خوزستان بطور رسمی تجاری شد و 95 کیلومتر با خلیج فارس ساحل دارد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار