مهاباد؛

اجرای طرح کمپین قلب سالم در مهاباد

با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص بیماری های قلبی و عروقی ، اجرای مرحله سوم کمپین قلب سالم من ، در شهرستان مهاباد به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ؛ رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت : این کمپین با هدف ترویج مصرف روزانه پنج واحد میوه و سبزی در بین دانش آموزان دختر مقطع هشتم متوسطه مهاباد برگزار شد.

علیزاده آذر افزود : شبکه بهداشت و درمان مهاباد ، بسیج اطلاع رسانی قلب سالم را در قالب کمپین و به منظور آگاهی بخشی به مردم و ارتقا و ترویج اقدامات پیشگیرانه و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی تشکیل داده است.

وی بیان کرد : مرحله اول این کمپین مهر پارسال بین 90 نفر از دانش آموزان که به طور تصادفی پرسشنامه های طرح را تکمیل کرده بودند ، برگزار شد و در اجرای آن میزان آگاهی افراد مورد ارزیابی شد.

وی اضافه کرد : مرحله دوم این کمپین هم از 15 آبان تا 28 آذر پارسال در هشت مدرسه و 12 کلاس دخترانه مقطع هشتم متوسطه شهری با پوشش 1254 دانش آموز و با شعار " با مصرف روزانه پنج واحد میوه و سبزی در روز به سلامت قلب خود کمک کنیم " اجرا شد.

علیزاده آذر گفت : در مرحله سوم این طرح هم که اردیبهشت ماه امسال و شش ماه بعد از آغاز کمپین ، برای بررسی میزان تغییر رفتار در افراد بود ، آنان بر اساس کدهای دریافتی از مراجعات اول و دوم ، انتخاب و ارزیابی شدند.

وی افزود : این طرح شامل دریافت 70 درصد پیام در خصوص فواید مصرف میوه و سبزی در کاهش بیماری های قلبی و عروقی و پذیرش 50 درصد پیام در خصوص فواید این میوه ها در کاهش بیماریهای قلبی و عروقی و افزایش 10 درصد مصرف میوه و سبزی در بین دانش آموزان مشمول کمپین بود.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: این کمپین تنها در دو شهرستان ارومیه و مهاباد در حال اجراست و علت انتخاب این دو شهرستان ، افزایش نمایه توده بدنی دانش آموزان در بررسی های تخصصی سال 93 بود که شهرستان مهاباد در رتبه اول استان قرار داشت.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: اجرای ، طرح ، قلب ، سالم ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.