اهواز؛

'نذر کتاب' دراهواز

توزيع کتاب نذري در نیمه شعبان با هدف ترويج فرهنگ کتابخواني از سوي تعدادي از خيران و شورا ياري کوي علوي در مسجد الهادي اين منطقه اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  شورايار کوي علوي اهوازگفت: نذر کتاب در اين منطقه يک حرکت خود جوش بوده که با کمک خيران دلسوز انجام شده است و طي آن بيش از 200 جلد کتاب، بين کودکان مقطع ابتدايي توزيع شد.

شهرام فاضلي افزود: 200 جلد کتاب در مسجد به کودکان اهدا شد و تعدادي ديگر نيز به مدارس منطقه براي تقويت و رفع نواقص کتابخانه هاي آن ها تحويل داده شد.

وي اين حرکت مبارک و ستودني را که مصادف با ميلاد امام زمان (عج) و اعياد نيمه شعبان انجام شده با هدف ترويج فرهنگ کتابخواني درکوي علوي دانست.

فاضلي يکي ديگر از اهداف نذر کتاب در منطقه کوي علوي را يادآوري کمبودهاي اين منطقه به مسئولان عنوان کرد و اظهار داشت: کتابخانه يکي از نيازهاي کوي علوي است با اين حال اين منطقه فاقد کتابخانه است و کودکان و نوجوانان اين منطقه به ويژه در فصل امتحانات ناچار مي شوند براي استفاده از فضاي کتابخانه به محله هاي ديگر شهر بروند.

وي اظهار کرد: ايده 'نذرکتاب' بعد از حرکت فرهنگي فعالان اجتماعي در ماه محرم پارسال به ذهن ما رسيد و با پيشقدم شدن تعدادي از خيران هم اکنون اجرا شده است.

کوي علوي يکي از مناطق کم برخوردار و حاشيه اهواز به شمار مي آيد که بيش از 100 هزار نفر جمعيت دارد.

برنامه 'نذر کتاب' براي نخستين بار در کشور در ماه محرم پارسال توسط تعدادي از فعالان اجتماعي در اهواز با هدف ترويج فرهنگ کتابخواني انجام شد که با استقبال روبرو شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.