با موافقت نمایندگان؛

سازمان تعاونی مصرف اتکا به فهرست موسسات عمومی غیردولتی الحاق شد

با موافقت نمایندگان سازمان تعاونی مصرف اتکا به فهرست موسسات عمومی غیردولتی الحاق شد.

سازمان تعاونی مصرف اتکا به فهرست موسسات عمومی غیردولتی الحاق شد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز (دوشنبه سوم خرداد ماه) با لایحه الحاق سازمان تعاونی مصرف کادر نیروهای مسلح (اتکا) به فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی با 146 موافق، 20 رای مخالف و دو رای ممتنع از مجموع آرای 215 موافقت کردند.

همچنین نمایندگان با ماده واحده این لایحه و دو تبصره آن نیز با 138 رای موافق، 11رای مخالف  و شش  رای ممتنع از مجموعه 211 رای به تصویب رساندند.

ماده واحده این لایحه تصریح می‌کند:

سازمان تعاونی مصرف کادر نیروهای مسلح (اتکا) به فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی موضوع ماده واحده قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی مصوب 19 تیر ماه سال 1373 اضافه می‌شود.

همچنین تبصره یک این ماده واحده تصریح می‌کند:

کمکهای دولت برای امور رفاهی و معشیتی کارکنان دولت اعم از شاغل و بازنشسته لشکری و کشوری که در لوایح بودجه سنواتی و یا سایر قوانین مقررات مربوطه پیش‌بینی می‌شود از طریق سازمان اتکا به کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری ذی نفع واگذار و عرضه می‌شود.

تبصره دو این ماده واحده نیز عنوان می‌کند:

اداره سازمان اتکا مطابق سیاست‌های ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح و در چهارچوب تدابیر فرماندهی معظم کل قوا می‌باشد و اساسنامه آن توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه می‌شود و پس از تدوین و تایید ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب فرمانده معظم کل قوا می‌رسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ، تعاونی ، مسلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار