اوسط هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

احیای پتانسیل‌‌های بالقوه هر استان زمینه ساز اقتصاد مقاومتی است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هر استانی دارای پتانسیل‌ها و امکانات بالقوه است که احیا آن می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از فرصت‌های محلی باشد.

////////علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور به منظور تطبیق برنامه دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: هر استانی دارای پتانسیل‌ها و امکانات بالقوه است که احیا آن می‌تواند زمینه ساز بسیاری از فرصت‌های محلی و منطقه‌ای باشد. 

وی با تاکید بر اینکه مهمترین سرمایه کشور ما نیروی انسانی است تصریح کرد: ما با رویکرد مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی وظیفه‌مان این است که فضا را در کشور به گونه‌ای شکل دهیم که میل به مشارکت نقش‌پذیری، کارآفرینی و میل به بازگشت، فراهم شود.

اوسط هاشمی در ادامه افزود: نیروی انسانی سرمایه ارزشمندی است که نه تنها به عنوان بزرگترین سرمایه برای کشور شمرده می‌شود بلکه برای تولید ثروت و قدرت می‌تواند قابل توجه باشد، این همان رسالتی است که برعهده ماست و ما باید خیمه کشور را به طوری قرار دهیم که کسی در ظل آن احساس غربت نکند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت و توان استان سیستان و بلوچستان در راستای توسعه کشور اذعان داشت: ما باید به آنچه در عمق زمین نهفته است نگاهی ویژه داشته باشیم و نباید تنها خود را محدود به نفت کنیم، تنوع منابع شکل یافته در این جغرافیای بزرگ را باید هدف‌گذاری کرد و معدن یکی از آنهاست.

وی با تأکید بر اینکه کار در عرصه صنعت و معدن می‌تواند فرصت‌های مناسبی را فراهم آورد افزود: اکنون توجه دولت به این مهم شکل گرفته و باید این فرصت بی‌بدیل را در معرض انتخاب قرار دهیم تا بتوانیم سهم خود را در اقتصاد ملی حفظ کنیم.

اوسط هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: توجه به آنچه که تا به امروز در توسعه اقتصاد کمرنگ بود را می‌توان در مسیری قرار داد تا اشتغالزایی را شکل دهد. وظیفه ما آن است که سرمایه پنهان را کشف و برای حضور کسانی که دل در گرو پیشرفت و ترقی ایران دارند تلاش کنیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار