آبادان؛

افتتاح مرکز جنبش نوآوران نظام سلامت کشور در آبادان

نخستین مرکز جنبش نوآوران نظام سلامت کشور درآبادان بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:این مرکز نخستین مرکز عملیاتی تخصصی جنبش نرم افزاری در حوزه سلامت کشور است که تلاش می کنیم از تمامی ظرفیت و توان IT در ارتقاء سلامت کشور بهره گرفته شود.

علیرضا آموزنده افزود: این مرکز ادامه روند کاری رقابت برنامه‌نویسی نرم‌افزار موبایل حوزه سلامت و کمک به این حوزه با استفاده از فناوری نوین در عرصه نرم افزار است.

گفت:این مرکز شامل دفتر مرکزی، مرکز ایده پردازی در حوزه سلامت، بخش طراحی و برنامه نویسی و ارزیابی نرم افزارهای تولیدی است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود:در این مرکز چالش های سلامت کشور در حوزه های بهداشتی و درمانی مورد بررسی قرار گرفته و متناسب با آن نرم افزار طراحی و تهیه می شود.

آموزنده گفت:برای راه اندازی این مرکز هزینه خاصی صورت نگرفته و همه امکانات از سوی دانشکده علوم پزشکی آبادان در این مرکز تهیه شده است.

امام جمعه آبادن نیز در این آیین گفت:نگاه ما به آبادان، نگاهی منطقه‌ای و شهرستانی نیست و این شهر می‌تواند با توسعه گردشگری سلامت به منبع در آمد ارزی تبدیل شود.

حجت الاسلام علی ابراهمی پور افزود:بیماران کشورهای همسایه با عبور از آبادان در سایر استان ها درمان می شوند که می توان با ارتقاء شاخص های درمانی آنها را در این شهرستان مداوا کرد.

وی گفت:هنوز در حوزه سلامت برای رسیدن به ایده‌آل راه درازی در پیش است ولی به نسبت گذشته و فعالیت های چشمگیری در حوزه سلامت در آبادان انجام شده است.

روستای ابوشانک با 209 خانوار و بیش از یکهزار نفر جمعیت حدود 15 کیلومتری آبادان واقع شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.