کسانی که در مقام وزارت و معینیت قرار می گیرند فکر نکنند از دیگران برتر اند

رییس جمهور غنی در جریان سومین سمپوزیم بین‌المللی توان‌مندسازی زنان و نقش زنان در افغانستان گفت که ماموران دولت باید فرهنگ تواضع و گوش‌کردن را یاد بگیرند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،رییس جمهور غنی در جریان سومین سمپوزیم بین‌المللی توان‌مندسازی زنان و نقش زنان در افغانستان گفت که ماموران دولت باید فرهنگ تواضع و گوش‌کردن را یاد بگیرند.

رییس جمهور غنی خاطرنشان ساخت که با وزیرشدن، معیین‌شدن و سفیرشدن هیچ نوع جای زورگویی و این‌که فکر کنند از دیگران به‌تر هستند، وجود ندارد.

آقای غنی تاکید کرد که مرد و زن افغان به یک جامعۀ اعتدال‌گرا باورمند هستند که نباید در آن افراط و تفریط باشد و نظریات افراطی دوباره مملکت را به گروگان بگیرد.

او یادآور گردید که زنان افغان باید پهلو به پهلو در کنار مردان سهم مشخص، واضح و همه‌جانبه داشته باشند.

در این جریان دلبر نظری، وزیر امور زنان با تاکید به حفظ دست‌آوردهای گذشته، اظهار داشت که از زنان در افغانستان باید بیش‌تر حمایت گردد.

در برگزاری سومین سمپوزیم بین‌المللی توان‌مندسازی زنان افغان مقام‌ها و نماینده‌گان کشورهای خارجی نیز حضور داشتند.

ریچارد اولسن، فرستادۀ ویژۀ ایالات متحدۀ امریکا برای افغانستان و پاکستان هم در این مراسم با تاکید بر حمایت امریکا از زنان افغان گفت که باید از حقوق اساسی زنان دفاع صورت گیرد.

هم‌چنان بورگی برندی، وزیر امور خارجۀ ناروی در این مراسم یادآور گردید که ناروی به حمایت از افغانستان و زنان افغان ادامه خواهد داد.

به گفتۀ او زنان باید نقش عمده‌یی را در انکشاف بازی کنند و نگرانی‌های آنان مد نظر گرفته شود.

این در حالی‌ست که زنان افغان هنوز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و یکی از اقشار آسیب‌پذیر در افغانستان به شمار می‌آیند

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار