پرداخت به سبک‌های مختلف موسیقی ایرانی در فصل دوم «شب کوک»

سازندگان برنامه «شب کوک» در حال آماده سازی فصل دوم این برنامه هستند.

باربد بابایی کارگردان هنری برنامه «شب کوک»، در خصوص مراحل پیشرفت این برنامه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: همچنان در مرحله طراحی دکور جدید برنامه  و گرفتن ویدئوهای شرکت کننده‌ها و ارزیابی آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد: تاکنون در حدود 54000 ویدئو به دست ما رسیده است که بررسی آن‌ها به دو ماه زمان نیاز دارد. بنابراین بعد از بازدید کامل از تک تک این ویدئوها، وارد پیش تولید خواهیم شد.

بابایی تصریح کرد: به هر حال اتفاقات خوبی که در سری اول برای «شب‌کوک» افتاد، وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است. به همین دلیل باید با موقعیت بهتری در فصل دوم حضور داشته باشیم.

وی در مورد اضافه شدن تعداد داوران بیان کرد: تاکنون همان چهار نفر داوران برنامه در فصل دوم هستند. از آنجا که فرمت برنامه فانتزی فنی است، رسیدن به گزینه جدید نیازمند زمان و بررسی است. دلیل دیگر درگیری هنرمندان است. بسیاری از آن‌ها مشغول فعالیت‌های موسیقایی خود هستند، اما اگر با کسی به نتیجه برسیم به طور قطع به جمع داوران اضافه خواهد شد.

بابایی در خصوص تیتراژ اول و انتهایی «شب کوک» عنوان کرد: ما متعهد شده بودیم که تیتراژ ابتدایی را علی پورصائب بخواند. با ترانه‌های خوبی که به دستمان رسیده است، در حال انتخاب ترانه برای کار او هستیم. تیتراژ پایانی نیز ممکن است کاری مشترک با صدای فریدون آسرایی و مهدی یغمایی باشد. البته برای این کار نیز باید به ملودی و ترانه مدنظر برسیم.

وی اظهار داشت: آیتم‌های جدیدی به فصل دوم «شب کوک» اضافه می‌شود، از جمله رفتن به سمت موسیقی سنتی، مقامی، تلفیقی و محلی. البته این امر مستلزم آن است که ببینیم در ویدئوهای فرستاده شده به چه تعدادی از این نوع موسیقی‌ها می‌رسیم. به طور کل با آیتم‌های جدید ماهیت برنامه متفاوت خواهد شد. 

کارگردان هنری «شب کوک» خاطرنشان کرد: تعداد برنامه‌های در نظر گرفته شده در فصل دوم 90 الی 100 قسمت است. حداکثر مدت زمان برنامه نیز یک ساعت و نیم خواهد بود.

وی در پایان گفت: عجله برای ساخت یک برنامه تلویزیونی به آن لطمه می‌زند. «شب کوک» یک برنامه استعدادیابی است. ما کسی را محدود نکرده‌ایم، ما استعداد خوانندگی شرکت کننده را در نظر می‌گیریم. سبک‌های مقامی ما مظلوم واقع شده‌اند، در این برنامه فضایی ایجاد می‌کنیم که با پرداختن به این نوع موسیقی حال همگی خوب شود، در واقع فصل دوم، پکیج کاملی خواهد بود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.