سنندج؛

شب برات و فرهنگ انتظار جزء شعائر الهی مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت:عید نیمه شعبان، شب برات، مهدویت و فرهنگ انتظار همگی جزء شعائر الهی ما مسلمانان است و همه مسلمانان باید توجه بیشتری به آن داشته باشند و در خصوص ترویج فرهنگ مهدویت با جدیت بیشتری قدم بردارند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان؛ آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی با تبریک عید نیمه شعبان میلاد حضرت قائم(عج)، که به عنوان روز سربازان گمنام نام‌گذاری شده است، گفت: نیمه شعبان در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و شب نیمه شعبان که در تفاسیر اهل سنت به شب برات معروف است، قبل از میلاد امام زمان(عج) هم در اسلام شبی مبارک و پربرکت بوده است.

وی افزود:روز نیمه شعبان در اذهان همه مسلمانان روز مبارکی است که روز میلاد موعود نجات بخش بشریت است که همه مسلمانان در انتظار او هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: با توجه به اهمیّت فراوانى كه در روایات به شب نیمه شعبان داده شده و در بیان مقام و منزلت این شب روحانى روایات بسیاری وارد شده‏ که این شب را هم پایه شب قدر شمرده‏اند.

وی گفت: در روایات معتبر و فراوای كه از طریق اهل تسنّن و اهل تشیع نقل شده فضیلت‌هاى بسیارى براى عبادت و راز و نیاز در شب و روز خجسته نیمه شعبان بر شمرده شده و بر احیاء این شب تاکید فراوان شده است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: شب نیمه شعبان یا به تعبیری شب برات برترین شب‌ها بعد از شب قدر است، و خداوند متعال در این شب پر فضیلت رحمت و فضیلتش را بر بندگان جارى مى‏سازد و از منّت خویش گناهان آنان را مى‏بخشد و تاکید شده در این شب با شب زنده داری به خدا نزدیك شوید.

وی خاطر نشان کرد: انتظار و فرهنگ انتظار در مکتب اسلام اهمیت ویژه‌ای دارد و نیمه شعبان نماد انتظار است و عدالت گستری مکتب اسلام از این عید بزرگ سرچشمه می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه در قرآن امت اسلامی به ید واحده تشبیه شده است، گفت: مسلمانان با تقویت وحدت، دوری از نفاق و تفرقه محیای ظهور می‌شوند و زمینه را برای این رخداد عظیم الهی فراهم می‌کنند.

وی افزود: شرافت این شب بزرگ به اعتبار مولودی است که در این شب مبارک متولد می‌شود و جهان را پر از عدل و داد می‌کند و مسلمانان همه در سایه ایشان، حکومت عدل را در همه گیتی می‌گسترانند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به وظایف منتظران اشاره و خاطرنشان کرد: براى رسیدن به صبح وصال این موعود مبارک همه‌ی مسلمانان باید شب وصل با خدا را پشت سر بگذارند و تا زمانى كه منتظران، عمر خویش را در طریق كسب صلاح طى نكنند نمى‏توانند شاهد ظهور مصلح موعود باشند.

وی گفت: یکی از مهمترین عوامل وحدت در بین اهل سنت و تشیع در دین اسلام، اعتقاد به ظهور و حتمی بودن ظهور حضرت مهدی(عج) است که در نیمه ماه مبارک شعبان شرکت همه مسلمانان در مراسمات میلاد امام عصر(عج) و شب برات موید وحدت عملی تشیع و تسنن است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: اعتقاد به ظهور موعود، در همه اديان الهی مطرح بوده و عقيده مشترك همه آنها به شمار مى‌آيد، بنابراین انتظار یک موضوع فطری است و همه انسان‌ها ذاتا به دنبال عدالت بوده و در تلاش برای برقراری یک وضعیت ایده آل در جهان هستند.

وی به مشخص نبودن زمان ظهور حضرت قائم(عج) اشاره کرد و گفت: گرچه اصل ظهور و نشانه‌های نزدیک شدن آن، از امور مسلم و قطعی است، ولی بنا به مصالحی، زمان ظهور مشخص نشده است و هیچ کس جز خداوند از وقت دقیق آن آگاه نیست.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی خاطر نشان کرد: در آخر الزمان به دلیل گسترش ظلم یک مطالبه عمومی برای برقراری عدالت ایجاد می شود و منتظرین باید آمادگی روحی و جسمی را برای برقراری حکومت عدالت گستر و یاری موعودآخرالزمان در خود ایجاد کنند.

وی در ادامه افزود: دشمنان با حربه‌های مختلف قصد ضربه زدن به کشور را دارند و می‌خواهند ایران را ضعیف و محدود کنند اما پشتیبانی از ولایت فقیه و همکاری همه مردم با سربازان گمنام امام زمان(عج) بهترین اقدام برای خنثی کردن توطئه‌های آنها است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: بسیاری از پیشرفت‌های کشور در سایه امنیت و آرامش حاکم بر کشور حاصل شده که ما این امنیت را مرهون مدیریت و درایت مقتدرانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تلاش‌های شبانه روز سربازان گمنام حضرت ولی عصر(عج) هستیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران ثمره‌ی خون شهدایی است که جان خود را فدای اسلام کردند و عملکرد سربازان گمنام در دفاع از خون شهدا و انقلاب بسیار شاخص و قابل تقدیر است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی در پایان گفت: عید نیمه شعبان، شب برات، مهدویت و فرهنگ انتظار همگی جزء شعائر الهی ما مسلمانان است و همه مسلمانان باید توجه بیشتری به آن داشته باشند و در خصوص ترویج فرهنگ مهدویت با جدیت بیشتری قدم بردارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.