مهاباد؛

افزایش تخم‌گذاری پرندگان در تالاب سولدوز نقده

افزایش وسعت و شرایط مطلوب حاکم بر تالاب سولدوز شهرستان نقده موجب افزایش تخم‌گذاری پرندگان آبزی و کنار آبزی در این پهنه آبی شده است.

بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست نقده گفت:اجرای مرحله دوم طرح افزایش وسعت تالاب سولدوز نقده از250 هکتار به600 هکتار ، همچنین وضعیت مطلوب زیستگاهی و امنیت مطلوب حاکم بر این تالاب سبب افزایش بیش از 50 درصدی تخم‌گذاری پرندگان آبزی و کنار آبزی در این تالاب شده است.

سفری افزود:هم اکنون بیش از40 هزار قطعه انواع پرنده مهاجر و بومی آبزی و کنار آبزی در این تالاب ساکن شده و پس از لانه‌سازی تخم‌گذاری کرده‌اند.

سفری ادامه داد:بیشترین گونه‌هایی که امسال در این تالاب تخم‌گذاری کرده‌اند، شامل انواع مرغابی، کشیم،چنگر،پرستوی دریایی،چوب‌پا،خروس کولی،کاکایی و تنجه است که در روزهای آینده به جوجه تبدیل خواهندشد.

وی اضافه کرد : با بررسی‌های صورت گرفته،پیش‌بینی‌ شده بیش از 50 هزار قطعه با جوجه آوری پرندگان موجود در تالاب‌های این شهرستان به جمعیت این پرندگان افزوده شود.

گفتنی است ؛ شهرستان نقده سه تالاب بین‌المللی حسنلو، یادگارلو و درگه سنگی و چندین تالاب فصلی و دائم دیگر نظیر تالاب سولدوز، آق قلعه، طالقان (اسلام‌آباد)، درنا گلی دارد.

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.