کشف کوچکترین جنین مومیایی شده در جهان + تصاویر

مومیایی به جسدی گفته می‌شود که پوست و گوشت خشک شده آن در اثر تماس عمدی یا تصادفی با مواد شیمیایی، سرمای فوق‌العاده زیاد، رطوبت بسیار پایین یا عدم وجود هوا حفظ شده‌است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مومیایی به جسدی گفته می‌شود که پوست و گوشت خشک شده آن در اثر تماس عمدی یا تصادفی با مواد شیمیایی، سرمای فوق‌العاده زیاد، رطوبت بسیار پایین یا عدم وجود هوا حفظ شده‌است.

کشف کوچکترین جنین مومیایی + تصاویر

مومیایی کردن اجساد اشراف و امرا در مصر باستان مرسوم بوده است. مصریان باستان معتقد بودند که روح فرعون برای سفر به زندگی دوباره به یک کالبد نیاز دارد. به علاوه، اگر اجازه داده می‌شد تا بدن بعد از مرگ بپوسد، روح محکوم می‌شد که تا ابد به تنهایی بگردد. مصری‌ها می‌خواستند از سفر موفق حکمرانشان به جهان دیگر مطمئن باشند، جایی که بر اساس اعتقاد آن‌ها حاکم می‌توانست امنیت مردمش را تا ابد تضمین کند. به همین دلیل آن‌ها شیوهٔ خاصی را به نام مومیایی کردن ابداع کردند که پیکر فرعون و نیز اعضای خانوادهٔ او و اشراف برگزیده را که اجازه ورود به جهان زیرین را داشتند، حفظ می‌کرد.

کشف کوچکترین جنین مومیایی + تصاویر

در سال ۱۹۰۷ باستان شناسان وقتی این تابوت ۴۴ سانتی‌متری را کشف کردند، تصور می کردند که احتمالا بسته‌ی کوچک داخل مومیایی باشد که حاوی اندام‌های فرد مومیایی شده باشد که این اندام‌ها، پیش از دفن مرده برداشته شده باشند. اما با تحقیقات فراوان و انجام آزمایشات مختلف و سی تی اسکن های پی در پی به کشف عجیبی پی بردند. این کشف، جسد مومیایی شده یک جنین است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار