آبادان؛

تخفیف معافیت کالاهای وارداتی خرمشهر

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر، تخفیف معافیت 25 درصدی کالاهای وارداتی راخواستار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: لایروبی نشدن اروند مانع ورود کشتی های با تناژ بالا شده و کالاهای خرمشهر به ناچار در جبل علی ترانشیب شده و هزینه های گزاف را متحمل می شود.

سید احمد حسینی فر افزود: برای رفع این معضل به رئیس گمرک ایران پیشنهاد دادیم کالاهای وارداتی که در جبل علی، بندرعباس و بندر امام خمینی (ره) با بارنامه خرمشهر ترانشیب می شود مشمول معافیت گمرکی 25 درصدی شود و با این شرط که کالا منتظر شناور نشود و روی کامیون حمل شود تا زمان کمتری صرف کند.

وی با اشاره به مشکلات سامانه اظهار از راه دور گمرک اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سامانه گمرکی اظهار از راه دور به تازگی برای تجار و واردکنندگان کالا مشکل ایجاد کرده با نشستی که با گمرک ایران داشتیم این مشکل مطرح و قرار بر این شد که مشکل برطرف شود.

رئیس اداره امور بندری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در این باره گفت: در بحث تجهیزات که شرکت کشتیرانی جنوب خط بهره بردار ترمینال کانتینری بندر است در سال 1382 قرارداد 10ساله با بندر منعقد کرد و در همان سال تجهیزات نو از خارج از کشور وارد بندر کرد.

مهران میدری افزود: در این قرارداد 70 درصد سهم بندر و 30 درصد سهم شرکت کشتیرانی جنوب خط می باشد این درحالی است که در بنادر دیگر مانند بندر امام که ترافیک پایین تری دارد، عکس این قضیه بوده است.

وی نبود ترمینال کانتینری استاندارد در خرمشهر را یادآور شد و گفت: در بنادر دیگر کالاها از کشتی به وسیله ریل وارد محوطه متمرکز کانتینری شده و در شش طبقه چیده می شود ولی در خرمشهر به علت نداشتن چنین امکاناتی استهلاک تجهیزات را افزایش می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.