آلمانی‌هایی که به شهرت جهانی رسیدند+تصاویر

در این خبر با مشهورترین آلمانی هایی آشنا خواهید شد که دنیا را تکان داده اند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  رشته‌های متفاوتی در سرتاسر کره خاکی وجود دارد که شاید هریک از ما به نوبه ای در این رشته ها فعال باشیم اما آلمانی‌هایی وجود دارند که شهرت‌شان در برخی از این رشته ها  مرزهای کشور را درنوردیده و جهانی شده است. با برخی از این چهره‌های مشهور آلمانی آشنا شوید:


آلمانی‌هایی که به شهرت جهانی رسیدند+تصاویر

کارل لاگرفلد
لاگرفلد که در هامبورگ زاده شده اوایل دهه ۱۹۵۰ به پاریس مهاجرت کرد. او اکنون مدیر ارشد طراحی "شانل" و یکی از چهره‌های مطرح دنیای مد به شمار می‌رود. لاگرفلد البته فقط برای ثروتمندان لباس طراحی نمی‌کند، بلکه او همکاری‌هایی نیز با برند H&M داشته است. لاگرفلد ازدواج نکرده و تنها یک فرزندخوانده دارد.


آلمانی‌هایی که به شهرت جهانی رسیدند+تصاویر

میشائیل شوماخر
نام میشائیل شوماخر از مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک جدانشدنی است. او پیروزی در ۹۱ مسابقه گرند پری و هفت بار قهرمانی جهان را در کارنامه دارد. شوماخر موفق‌ترین راننده تاریخ فرمول یک است. او یک سال پس از خداحافظی از دنیای فرمول یک در جریان اسکی‌بازی در آلپ به شدت زخمی شد و مدت طولانی در کما بود. تا به امروز وضعیت سلامتی شوماخر در پرده‌ای از ابهام قرار دارد.


آلمانی‌هایی که به شهرت جهانی رسیدند+تصاویر

فرانتس بکن‌باوئر
بکن‌باوئر دو بار همراه تیم ملی آلمان در سال‌های ۱۹۷۴ و ۲۰۰۹ قهرمان جام جهانی شد؛ یک بار در نقش کاپیتان تیم و بار دیگر به عنوان مدیر تیم ملی. بکن‌باوئر که به او لقب "قیصر" داده‌اند، موفق شد تیم فوتبال بایرن مونیخ را به یکی از بهترین تیم‌های باشگاهی آلمان تبدیل کند. او اینک به اتهام مشارکت در فساد مالی در زمان اعطای میزبانی جام جهانی به آلمان در سال ۲۰۰۶ به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.


آلمانی‌هایی که به شهرت جهانی رسیدند+تصاویر

دیرک نوویتسکی
نوویتسکی با قدی ۲ متر و ۱۳ سانتی‌متری، لبخندی همیشگی بر لب و استعداد بی‌نظیرش در بسکتبال به چهره‌‌ای مشهور در جهان تبدیل شده است. او از سال ۱۹۹۸ در لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا NBA)) بازی می‌کند. او در سال ۲۰۱۱ همراه با تیمش "دالاس ماوریک" قهرمان NBA شد. مادر نوویتسکی و خواهران وی نیز زمانی در تیم ملی بسکتبال آلمان بازی می‌کردند.


آلمانی‌هایی که به شهرت جهانی رسیدند+تصاویر

رولاند امریش
رولاند امریش کارگردان اهل ایالت بادن‌ووتمبرگ آلمان است، اما فعالیت‌های سینمایی خود را در آمریکا انجام می‌دهد. منتقدان او را با استیون اسپیلبرگ، کارگردان معروف آمریکایی مقایسه می‌کنند. امریش علاقه‌ی زیادی به ساخت فیلم‌های علمی- تخیلی دارد. از فیلم‌های معروف او می‌توان به "روز بعد از فردا"، "روز استقلال" و "۲۰۱۲" اشاره کرد.


آلمانی‌هایی که به شهرت جهانی رسیدند+تصاویر

هانس تسیمر
شاید افراد زیادی با دین عکس هانس تسمیر او را نشناسند، اما او آهنگسازی معروف در هالیوود است. تسمیر برنده جایزه اسکار است و نام او در "پیاده‌روی مشاهیر هالیوود" در کنار دیگر ستارگان پرآوازه نقش بسته است. به گفته برخی کارشناسان او موفق‌ترین آهنگ‌ساز برای فیلم‌های سینمایی است. موسیقی متن فیلم‌های "رین‌من"، "گلادیاتور" و "شیرشاه " از جمله آثار او به شمار می‌آیند.


آلمانی‌هایی که به شهرت جهانی رسیدند+تصاویر

گرهارد ریشتر
هر زمان که بخواهند فهرستی از گرا‌ن‌ترین نقاشان جهان تنظیم کنند، نام گرهارد ریشتر از قلم نمی‌افتد. ریشتر نخستین تابلوهایش را با الهام از عکاسی خلق کرد. چند سالی است که اثری از ریشتر در کلیسای جامع مشهور شهر کلن جای خوش کرده است. او در سال ۲۰۰۶ یک پنجره جدید برای کلیسای جامع کلن نقاشی و به آن اهدا کرد.


آلمانی‌هایی که به شهرت جهانی رسیدند+تصاویر

ملکه سیلویا
سیلویا رناته زومرلات در جریان بازی‌های المپیک ۱۹۷۲ در شهر مونیخ با کارل گوستاو، ولیعهد سوئد آشنا شد. کارل گوستاو در سال ۱۹۷۳ به عنوان پادشاه سوئد تاجگذاری کرد و سه سال بعد نیز سیلویا رناته را به همسری برگزید. این دختر ساده آلمانی به این ترتیب به عنوان ملکه سوئد بر تخت سلطنت نشست و به چهره‌ای مشهور در جهان تبدیل شد.


آلمانی‌هایی که به شهرت جهانی رسیدند+تصاویر

آنگلا مرکل
از سال ۲۰۰۵ آنگلا مرکل صدراعظم آلمان است. او نخستین زنی است که تا کنون در آلمان به این مقام رسیده است. مرکل بزرگ‌شده آلمان شرقی است و پیش از آنکه وارد سیاست شود، سال‌ها در رشته فیزیک تحقیق و فعالیت می‌کرد. بسیاری از آلمانی‌ها مرکل را به دلیل داشتن شخصیتی آرام و حساب‌شده ارج می‌نهند، هر چه سیاست‌های وی در زمینه پناهجویی با انتقادهای گسترده‌ای روبروست.


منبع:DW

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام، اینا کجای دنیا را تکان داده اند?????!!!!!!
آخرین اخبار