امروز؛ بررسی مشکلات بانکی ایران در کنفرانس لندن

امروز (پنجشنبه) در نشستی در لندن مشکلات بانکی ایران بعد از لغو تحریم‌ها مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ،  در چارچوب تلاش ایران برای رفع موانعی که تحریم های باقیمانده آمریکا بر سر راه سرمایه گذاری در این کشور ایجاد کرده است،لندن امروز – پنجشنبه – میزبان رئیس بانک مرکزی ایران خواهد بود.

در حالیکه لغو تحریمهای ایران پس از توافق هسته‌ای این کشور با کشورهای 1+5 بازگشت برخی سرمایه‌گذاران و موسسات مالی کوچک را به این کشور به دنبال داشته است؛ اکثر سرمایه‌گذاران و بانک‌های بزرگ اروپایی به دلیل تردیدهایی که نسبت به آینده سرمایه‌گذاری در ایران دارند، همچنان خود را از بازار 80 میلیون نفری این کشور دور نگه داشته‌اند.

تهران برای جلب اعتماد این سرمایه‌گذاران، 50 سیاستگذار و کارشناس برجسته مالی را برای دیدار با همتایان اروپایی خود به کنفرانس موسسه "یورومانی" که برای اولین بار با محوریت ایران برگزار شده است، اعزام کرده است.

در همین حال ، امروز قرار است ولی‌الله سیف – رئیس بانک مرکزی ایران – طی سخنرانی خود در این کنفرانس به سرمایه‌گذاران اروپایی اطمینان دهد که حضور در بازار سرمایه ایران، خطری را متوجه دارایی‌های آنها نخواهد کرد. 

تجار و بانکهای بزرگ اروپایی همچنان نگران تحریم‌هایی هستند که هنوز برداشته نشده‌اند. تحریمهایی مانند تداوم ممنوعیت تجارت بازرگانان آمریکایی با ایران و محدودیت‌هایی که در رابطه با دسترسی این کشور به دلار وجود دارد، کار را همچنان برای هر دو طرف دشوار کرده است.

طبق وبسایت رسمی کنفرانس یورومانی، قرار است امروز موانع و چالشهای بانکی ایران بعد از لغو تحریمهای بین‌المللی با حضور رئیس بانک مرکزی ایران و جمعی از نخبگان بانکی این کشور مورد بررسی قرار گیرد. در این کنفرانس، علاوه بر ولی‌الله سیف، حسن قالیباف اصل – مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران – نیز به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.


انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار